V době, kdy řada firem dosud spoléhajících především na kamenné prodejny buduje e-shopy, rozšířil prodejce nábytku, dekorací a potřeb do domácnosti Bonami svoje prodejní kanály „z opačného konce“. Z čistokrevného on-linu dnes vstoupil i do off-line prostředí, když na Černém Mostě v Praze otevřel svůj první kamenný obchod s interaktivními prvky. Zákazníci si v něm mohou zboží prohlédnout, osahat, objednat i přímo zakoupit.

Díky partnerství s prodejcem nábytku pro zdravé spaní Prospánek, se kterým provozovnu o rozloze 800 čtverečních metrů sdílí, navazuje strategickou spolupráci i na dalších trzích. Bonami za poslední dva měsíce zaznamenalo růst srovnatelný s předvánoční sezónou a dále investuje do rozvoje společnosti. Jen rozšíření skladu přišlo na 20 milionů korun.

Jde o dlouhodobý plán

„V aktuální situaci je vstup do off-linu možná trochu nečekaný, z našeho pohledu jde však o součást dlouhodobé strategie. Jde nám především o to, aby měli zákazníci možnost si co nejvíce našich produktů reálně osahat a přesvědčit se o jejich kvalitě. Kamenná prodejna je navíc jedním z řešení, jak propojit zákaznickou zkušenost napříč různými prodejními kanály,” řekl šéf Bonami Pavel Vopařil.

Zákazníci mají v prodejně při nákupu k dispozici tablety, s nimiž si mohou jednoduše po naskenování QR kódu ověřit, jaké další varianty či související zboží Bonami nabízí. „Postupně budeme služby dále rozvíjet, půjde třeba o elektronické cenovky, či o služby interiérového designéra,” dodal Pavel Vopařil.

Ředitel logistiky Bonami Jan Klička již dříve upozornil, že společnost má v plánu zavést vícekanálový prodej. „Věříme, že jediný směr, jak se výrazně posunout k zákazníkovi, je právě omni-channel model. Cesta zákazníka ke zboží je co možná nejkratší díky on-line zkušenosti, ale zároveň si jej může zboží vyzkoušet a odnést sebou, nebo mu ho dovezeme a nainstalujeme u něj doma,“ sdělil Logistice Klička několik týdnů před otevřením prodejny na Černém Mostě.

Klička zároveň ve vyjádření pro článek „Pandemie urychlila proměny e-shopů“ popsal novinky v oblasti logistiky, které Bonami nasadilo. Ve skladu například využívá dávkové pickování zboží pomocí wifi čteček v kombinaci s vozíkem, který pojme více přepravek. Picker tak může vyřizovat více zakázek najednou.

V plánu je Brno, Bratislava a Budapešť

Propojení off-linu a on-linu považuje Bonami pro svůj růst za klíčové. Na webu nabízí 60 tisíc produktů, z nichž polovinu má na skladě. „V prodejně tolik zboží samozřejmě nebude, nicméně naším hlavním cílem je v off-line co nejlépe odprezentovat šíři sortimentu, kterou nabízíme on-line,” doplňuje Pavel Vopařil s tím, že Bonami nabízí v prodejně několik stovek položek a slouží nejen jako místo pro konzultace, ale i další služby spojené s požadavky zákazníků, například s reklamací či vrácením zboží.

S českým prodejcem Prospanek.cz sdílí Bonami nejen prodejnu. „Prospanek.cz má 70 prodejen ve čtyřech zemích, kde působí i Bonami. Obě společnosti současně sdílí i filozofii zákaznického servisu založeném na individuálním přístupu a dodatečných službách,” říká Ludvík Machala, majitel sítě Prospanek.cz.

Další prodejny Bonami otevře v Praze a Brně, postupně se jeho kamenné obchody objeví i na dalších trzích, například v Bratislavě a Budapešti.