Ilustrační foto
Ilustrační foto
autor: DPD

Počet Čechů, kteří nakupují v čínských e-shopech, se zvyšuje a a jejich počet přesahuje evropský průměr. Alespoň jednou nakupovalo na čínských stránkách 36 procent respondentů, což je o desetinu více než v roce 2016. Až osm procent zboží objednaného na zahraničních e-shopech putovalo z čínského AliExpressu, což je oproti roku 2016 dvojnásobek. Po Rusku, Lotyšsku, Litvě a Estonsku jsme se tak stali pátou evropskou zemí, která na AliExpressu nejvíce nakupuje.

„Očekáváme, že Češi budou s příchodem mladé generace, která umí dobře anglicky, nakupovat na zahraničních e-shopech stále častěji. Podle nákupních zvyklostí a očekávání zákazníků inovujeme nabídku našich služeb – u mezinárodních přeprav to je doručení v konkrétní čas, adresování balíčku na výdejní místo a teď nově od jara jednoduchá možnost vrácení nevhodné zásilky zpět do zahraničí pod jejím původním číslem přes tzv. Return portal,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Čeští zákazníci na zahraničních e-shopech nejčastěji kupovali módu, volnočasové zboží a elektroniku. Oproti roku 2016 nakoupili mnohem více hraček, které se tak dostaly na čtvrté místo. Následují boty, zdraví a krása, vybavení pro auta a až na osmém místě jsou knihy, které byly v celkovém online obchodu na třetím místě.

V evropském průměru nakupují na zahraničních e-shopech spíše mladí muži mezi 18 až 34 lety, kteří mají vyšší příjmy, nakupují online často a už delší dobu. Na zahraničních e-shopech už nakupoval každý druhý Čech a většina dalších lidí nad tím uvažuje.

Autoři: pat