Na e-shopu Lidl může nyní nakupovat i veřejnost. K produktům se lidé dostanou dříve než v obchodech.
Na e-shopu Lidl může nyní nakupovat i veřejnost. K produktům se lidé dostanou dříve než v obchodech.
autor: Lidl

Testování je u konce, obchodní řetězec Lidl otevřel svůj e-shop všem. Od 11. září fungoval jen pro zaměstnance a jejich příbuzné či známé. Start ostrého provozu nyní uspíšil zřejmě i fakt, že přístupové údaje do e-shopu se od zaměstnanců velmi rychle dostaly i k širší veřejnosti.

Česko je čtvrtou zemí, kde Lidl svůj e-shop otevírá. Provozuje ho v domovském Německu, v Belgii a v Nizozemsku. Všechny e-shopy Lidl obsluhuje z logistického centra v Plzni, které otevřel loni v listopadu. "Pracuje v něm 1100 lidí ve třech pracovních směnách sedm dní v týdnu," říká mluvčí řetězce Zuzana Holá.

Po internetu prodává Lidl spotřební zboží jako třeba oblečení, elektroniku do domácnosti i na zahradu nebo hračky. Potraviny v nabídce nejsou, výjimkou je jen Německo.

"Lidl-shop.cz přináší stejně jako kamenné prodejny dvakrát týdně nové tematicky zaměřené zboží oblíbených a osvědčených vlastních značek," říká Zuzana Holá.

Zboží lze objednat na internetu o týden dříve, než se objeví v prodejnách. V nabídce bude i zboží z nedávno skončených akcí.

Objednané zboží slibuje Lidl doručit do tří dnů od objednání, platit lze on-line kartou nebo dobírkou. Cena dopravy začíná na 59 korunách, při objednávkách nad 1000 korun je doručení zdarma.

"Doručení probíhá prostřednictvím společnosti PPL buď na zvolenou adresu, nebo do podacího a výdejního místa, takzvaného PPL ParcelShopu," dodává Holá.

Nepoužité zboží z e-shopu Lidlu je možné vrátit do 90 dnů od nákupu. Zákonná lhůta je přitom dvoutýdenní. Stejně dlouhou dobu - 90 dnů - mají zákazníci Lidlu i při nákupu na pobočkách.

"Spuštění e-shopu je logickým krokem v našem rozvoji. Jsem rád, že Česká republika má výsadní postavení a náš e-shop je vůbec první ve střední a východní Evropě," říká Pavel Stratil, generální ředitel společnosti Lidl Česká republika.

Z velkých řetězců má plnohodnotný e-shop v Česku jen Tesco, další o něm stále jen neurčitě uvažují. V Německu nedávno spustil e-shop také konkurenční diskont Penny. Tesco přes internet prodává i potraviny, stejně jako specializované e-shopy Rohlík.cz či Košík.cz bez zázemí kamenných prodejen.