Ilustrační foto
Ilustrační foto
autor: APEK

Loni v předvánočním období nakoupili zákazníci na internetu dárky pro své blízké za přibližně 14 mld. korun, letos APEK očekává další nárůst až na 16 mld. Tržby internetového obchodu Mall.cz se v tomto týdnu zvýšily oproti minulému týdnu o pětinu, ve srovnání se zářím pak o skoro 30 %. „Je tedy vidět, že vánoční nákupy už opravdu začaly. Současně je vidět, že část zákazníků zatím jen vybírá, ale nenakupuje, protože růst návštěvnosti je větší než růst tržeb," uvedla mluvčí portálu Michala Gregorová. Nejvíc vzrostly od září prodeje hraček, konkrétné o 500 %, u televizí se zdvojnásobily.

„Při vánočním vrcholu, který přijde v týdnu od 10. prosince, očekáváme nárůst objemu objednávek od 50 až do 300 % oproti celoročnímu průměru v závislosti na druhu prodávaného zboží," uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Mezi hlavní letošní vánoční hity budou podle něj v elektronice patřit tablety a elektronické čtečky, televize či mobilní telefony. Spotřebitelé nakupující na webu nebudou šetřit ani na parfémech, knihách, vybavení pro hobby a stále populárnějším oblečení. Nejvíc předvánočních on-line nákupů stihnou Češi uskutečnit ještě před třetí adventní nedělí, dodal Vetyška.

Změnou oproti předchozím rokům bude přesun zákazníků na slevové servery. „Kvůli nepříliš optimistické hospodářské situaci lidé hledají způsoby, jak ušetřit a nezatížit rodinný rozpočet. Tržby největších slevových portálů proto stále rostou," dodal Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz. V předvánočních měsících se tak podle něj tržby ve slevovém segmentu pohybují okolo 300 až 400 mil. korun měsíčně.

Autoři: