Český logistický operátor WeDo investuje do zásadní modernizace a rozšíření své přepravní sítě, a to prostřednictvím nového centrálního překladiště zásilek a regionálního depa, které nyní staví mezinárodní developer UDI Group na 34. exitu D1 u Ostředku. Budova haly po ploše téměř devíti tisíc metrů zastavěné plochy a dalšími 12 tisíci metry čtverečních venkovní manipulační plochy bude vybavena supermoderní technologií na automatické třídění zásilek. První zásilky by z nového překladiště měly k zákazníkům vyjíždět na jaře příštího roku.

„Nový superhub je hlavně investice do budoucnosti společnosti WeDo, protože plánujeme zvyšovat kapacitu a zároveň neslevit z požadavků na kvalitu služeb. Překladiště vybavíme moderní technologií, která zvládne roztřídit nejméně 10 tisíc zásilek za hodinu s téměř nulovou chybovostí, čímž se zařadí k logistické špičce v zemi,“ popisuje modernizaci logistické sítě Daniel Mareš, ředitel WeDo.

Technologie se bude sestávat z více třídiček, manuální, poloautomatické a automatické, která ponese hlavní provozovou zátěž. Třídičku Shoe Sorter dodá společnost VanRiet. Nové centrum WeDo bude mít kapacitu 10 tisíc přetříděných zásilek za hodinu. 

Výstavba centrálního překladiště, tzv. superhubu, je zásadním krokem WeDo ke zlepšení služeb a zvýšení přepravní kapacity sítě. Ta by se měla ihned zdvojnásobit. Na českém trhu se tento projekt zařadí mezi největší letošní investice v oboru.

Místo předurčené pro logistiku

Sázava Logistics Park u Ostředku, který je jedním z mála nyní vznikajících parků na D1, počítá kromě třídírny balíků pro WeDo se třemi dalšími halami. Celkem areál u Ostředku nabídne 50 tisíc metrů čtverečních skladovacích ploch, UDI Group do jeho výstavby investuje celkem miliardu korun. S budoucími nájemci dalších hal ještě developer jedná. „Umístění areálu přímo na sjezdu z D1 jen 20 minut jízdy od Prahy předurčuje areál pro logistiku. Výhodou je především to, že kamiony nebudou nijak zatěžovat silnice nižších tříd,“ vysvětlila ředitelka komunikace UDI Group Marcela Fialková. Haly podle ní ale samozřejmě mohou sloužit také pro lehkou průmyslovou výrobu.

Významnou roli v rozhodování WeDo o superhubu hrála také poloha. „Pro balíkovou přepravní síť jde o strategické místo a umožní společnosti WeDo přepravu podstatně zefektivnit,“ uvádí Daniel Mareš.

Další investice UDI Group

UDI Group aktuálně investuje do logistiky v Česku kolem 3,2 miliardy korun. Kromě čtyř hal u Ostředku v barvách UDI Group vzniká další areál se třemi halami s celkem 135 tisíci metry čtverečních skladovacích ploch u Přehýšova na D5. Dokončeny by měly být do konce příštího roku. I zde již developer s nájemci jedná. Většinu svých investic nicméně UDI Group směřuje kromě logistiky do kancelářských, komerčních a bytových projektů nejen v Česku, ale také v dalších zemích střední a východní Evropy.

„Tento rok bude pro rozvoj firmy zásadní. Plánujeme růst a s tím souvisí nejen investice do technologií, ale i mnoho dalších aktivit, abychom si byli jistí, že naši zaměstnanci mají výborné zázemí a společně tak dokážeme reagovat na zvyšující se zájem o doručovací služby i mimo obvyklou sezónní špičku,“ sdělil k letošním plánům Daniel Mareš.

Počátkem března jsme psali o tom, že přepravní služba WeDo spustila doručování do stovky vlastních výdejních boxů. O okolnostech jejího vzniku jsme psali v listopadu 2020.

Související