Logistický start-up DoDo, který se specializuje na logistiku poslední míle, oznámil, že pro britský maloobchodní řetězec Tesco již napříč českým, slovenským a maďarským trhem rozvezl dva miliony nákupů. O rozvoz potravin z Tesca se stará již okolo 650 kurýrů ve 38 městech. Do konce roku 2021 má počet obsluhovaných měst vyrůst již na 50.

Spolupráce DoDo a Tesca byla zahájena již v roce 2017 a pro logistický startup Michala Menšíka se jednalo o jednu z průlomových B2B zakázek. Rozvoz nejprve probíhal v pilotním provozu z jediné pražské prodejny a postupně byl rozšiřován na další pobočky. V roce 2019 již společnost DoDo v České republice rozvozy nákupů z Tesca převzala naplno.

Tesco bylo jednou z prvních velkých značek, kterou start-up přesvědčil, že díky agilnímu přístupu založenému na datech a vlastní logistické IT platformě dokáže nabídnout opravdu nadstandardní logistickou službu s důrazem na kvalitní uživatelskou zkušenost pro koncového zákazníka. Tesco navíc ocenilo i ekologický přístup firmy, která kromě pokročilých technologií pro hlídání efektivity dbá i na udržitelnost flotily – pro DoDo jezdí výhradně nové ekologické vozy na CNG.

S tím, jak firma DoDo rozšiřovala záběr do dalších měst, rychle rostl i objem objednávek. Zatímco v roce 2017, kdy spolupráce odstartovala, DoDo rozvezlo necelých 2500 nákupů, v roce 2020 to bylo již více než 1,1 milionu. Spolupráce byla navíc rozšířena i za hranice – nejprve na Slovensko a na jaře 2020 také do Maďarska. Aktuálně DoDo obsluhuje již 38 měst a ještě v tomto roce jich plánuje pokrýt 50.

„V rozvozu potravin se nám v rámci našich tří hlavních divizí momentálně daří nejlépe a neustále rosteme. Co je ale možná nejdůležitější, v segmentu potravin se nám daří také expandovat do zahraničí. Po úspěchu v Česku se nám podařilo spolupráci s Tescem rozšířit i na Slovensko a před rokem také do Maďarska, kde je o on-line nakupování skutečně velký zájem,“ popisuje expanzi úspěšné spolupráce s Tescem Martin Marek, Managing Director společnosti DoDo.

Úspěch divize Fresh

Rychlý růst objemu přepravovaných nákupů a postupné navazování spolupráce s dalšími on-line supermarkety vedlo firmu DoDo až k loňskému založení specializované divize DoDo Fresh, která se soustředí právě na profesionální rozvoz a inovace v logisticky komplikovaném segmentu, jenž je náročný nejen na maximální efektivitu a přesnost, ale také na zachování teplotního řetězce.

Právě divize Fresh je aktuálně v rámci portfolia společnosti DoDo nejúspěšnější. Silný růst meziročně přesahující 100 procent však DoDo zaznamenává napříč segmenty – tedy i u divize DoDo Last Mile, která se soustředí na logistiku pro běžné e-shopy, a DoDo Express, která má na starosti expresní rozvoz jídla z restaurací pro značky jako KFC či Pizza Hut. V uplynulém roce 2020 firma rozvezla dohromady 2,6 milionu objednávek a utržila půl miliardy korun.

Související