Gebrüder Weiss zareagoval na omezenou dostupnost přepravní kapacity z Číny do Evropy nabídkou pravidelné sběrné kontejnerové služby s využitím železničního spojení. „Českým importérům nabízíme alternativu k letecké a námořní nákladní dopravě z celého čínského území, kterou je vlakové spojení. Kontejnery se zásilkami konsolidovanými pod naším dohledem odjíždí ze Si-anu každý týden a po 18 až 21 dnech jsou bez jakékoli překládky přistaveny k odbavení na naší centrále v Jenči u Prahy,“ uvádí Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.

Rozvoj železničního přepravního spojení mezi Čínou a Evropou je součástí strategie Gebrüder Weiss, která je zaměřena na znovuobnovení Hedvábné stezky. „Velmi nás těší, že právě Česká republika je v síti Gebrüder Weiss první, která nabízí pravidelné vlakové dopravní LCL spojení. Domníváme se, že právě nyní, kdy ceny i kapacita letecké a námořní dopravy prochází turbulentním vývojem, je železnice velmi hodnotnou a efektivní alternativou, ať už se jedná o cenovou hladinu nebo časové hledisko,“ říká Jan Kodada.

Gebrüder Weiss těží v tuto chvíli ze sítě 16 vlastních poboček na čínském území. Zákazníci se tak mohou spolehnout na vyzvednutí zásilek po celé pevninské Číně. Zásilky jsou pak pod dohledem Gebrüder Weiss naloženy do vlastních kontejnerů v terminálu ve městě Si-an. „Veškeré zboží, které je do našeho sběrného kontejneru naloženo, putuje bez dalších překládek přes Ostravu a Syrovice až do centrály v Jenči. To má bezpochyby pozitivní vliv na bezpečí celé přepravní operace,“ dodává Jan Kodada.

Přeprava kontejnerů vlakem z Číny do Jenče trvá 18-21 dnů, je tedy přibližně o polovinu rychlejší než spojení námořní. Zároveň jde o vyváženou alternativu k dopravě letecké, která je aktuálně zhruba osmkrát nákladnější než železniční varianta Gebrüder Weiss. Součástí nabídky je také celní odbavení zboží nebo odborná asistence při volbě vhodného balení.

„Pro naše klienty je železniční spojení atraktivní díky vyvážené kombinací pravidelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti zásilek, svoji roli jistě hraje i zajímavá cena. V současnosti vypravujeme z Číny minimálně tři sběrné kontejnery týdně. Pohybujeme se kolem 250 cbm/ týden sběrných zásilek (což odpovídá 3 a 1/3 HQ) a očekáváme další nárůst zájmu,“ uzavírá Jan Kodada. 

Související