Na podzim provázel redakci Logistiky šéf řízení dodavatelského řetězce Coca-Cola HBC Jan Turek objektem v Praze – Kyjích, který se už brzy zařadí mezi nejmodernější evropské automatizované sklady. V areálu společnosti se nachází také řada dalších provozů, a proto se společnost rozhodla vybudovat akustickou zástěnu o délce 143 metrů a výšce šest metrů, oznámil v těchto dnech Jan Turek. Hluk v areálu sice bude omezen už poté, kdy díky plánovanému zprovoznění automatizovaného skladu skončí provoz nákladních aut zajišťujících dosud přepravu produktů do externích skladů, zástěna ovšem odhluční chladicí věže na jižní straně areálu a manipulační plochu na straně severní.

Ve zpracované akustické studii bylo podle mluvčí Coca-Coly HBC Patricie Šedivé v rámci areálu definováno několik zdrojů hluku. Například vnitřní automobilová doprava nebo stacionárních zdroje v oblasti závodu. Ze závěru hodnocení vyplývá, že automobilová doprava splňuje stanovené hygienické limity. Po identifikaci stacionárních zdrojů byla navržena celkem tři eliminující opatření.

Jedním z nich je optimalizace pohybu automobilové dopravy po areálu společnosti Coca-Cola HBC v nočních hodinách, toto opatření bylo aplikováno ihned po obdržení akustické studie. Díky výstavbě automatizovaného skladu, jehož uvedení do provozu je plánováno z kraje druhé poloviny roku 2021, dojde k zamezení dalšího nadbytečného pohybu nákladní dopravy a přepravy produktů do externích skladů. Zároveň však dojde i ke snížení hluku vznikajícího při nakládce všech druhů zboží – včetně manipulace se skleněnými lahvemi – jelikož veškerá nakládka bude probíhat buď v uzavřených prostorách nového skladu nebo ve stávajícím nakládkovém prostoru nově izolovaným akustickou stěnou se zastřešením.

Podrobnosti o unikátním projektu automatizovaného skladu Coca-Coly HBC v Praze - Kyjích jsme psali loni v říjnu, ZDE najdete také velký rozhovor s Janem Turkem.