Společnosti PPL se během uplynulé sezony podařilo doručit rekordních 10 milionů zásilek. To je celkově o 50 procent více zásilek než loni. „Nejen sezona, ale i celý loňský rok byl pro celý logistický trh atypický, právě kvůli současné pandemii a neustále se měnícím vládním opatřením. To vše velmi často prověřovalo naše kapacity tím nejdrsnějším způsobem, ale na druhou stranu přinesly tyto výzvy řadu vylepšení a urychlení projektů. Abychom dodrželi kvalitu i přes rekordy, doručení probíhalo ve dvou hlavních vlnách i večer,“ říká Petr Horák, generální ředitel PPL CZ.

 

Oproti předcházející sezoně lidé předvánoční nakupování nenechávali na poslední chvíli a rozložili je více v čase, což velmi pomohlo v celém procesu doručování, uvádí společnost PPL v aktuální tiskové zprávě. Během uplynulé sezony klienti PPL pokračovali v trendu, který přepravní společnosti zaznamenávají v průběhu posledních několika let – a to, že si nechávají zasílat zásilky přímo do výdejních míst, tzv. Parcelshopů.

„Stále více lidí tuto službu využívá a my očekáváme, že tento trend bude pokračovat i v roce 2021,“ dodává Horák.
Z celkového objemu to byly dva miliony zásilek, které si příjemci nechali zaslat právě do výdejních míst a sami si je tam pak vyzvedli. V současné době má PPL po celé České republice více než 2300 partnerských Parcelshopů. Pro příjemce zásilky to přináší spoustu výhod, například si zásilku vyzvednou třeba cestou z práce nebo dle svých časových možností. Mnozí vítají, že na vyzvednutí zásilky mají sedm dní, přináší jim to časovou svobodu.

Dařilo se i Balíkovně

Expresní balíkové přepážky Balíkovna České pošty v uplynulém roce doručily zákazníkům přes tři miliony balíků, třikrát více než v roce 2019. Za růstem vydaných balíků stojí hlavně výrazný nárůst doručených balíků během listopadu a prosince, kdy Balíkovna doručila více zásilek než za celý rok 2019. Každý desátý balík doručovaný před Vánoci Českou poštou směřoval právě do Balíkovny. Důvodem je hlavně výrazné zvýšení dostupnosti této služby. Balíkovna za jediný rok rozšířila počet svých výdejních míst o dva tisíce a stala se tak nejrychleji rostoucí výdejní sítí v Česku, píše Česká pošta ve svojí nejnovější tiskové zprávě.

„Kromě průběžného rozšiřování sítě Balíkoven na pobočkách České pošty bylo pro náš rozvoj klíčové listopadové navázání spolupráce se společností Sazka, díky kterému jsme skokově zvýšili nejen naši výdejní kapacitu, ale především dostupnost výdejních míst pro naše koncové zákazníky. Zatímco v říjnu jsme doručili 280 tisíc balíků, tedy 2,5krát více než o rok dříve, v listopadu to bylo už 576 tisíc zásilek s meziročním růstem o téměř 3,5 násobek,“ říká ředitelka Balíkovny Jana Sedláková s tím, že v prosinci přesáhl počet zásilek 568 tisíc.

Během letošního předvánočního provozu tak Balíkovna doručila 1,14 milionu zásilek, o 69 tisíc více než za celý rok 2019. Nejvíce zásilek Balíkovna doručovala pravidelně v pondělí, nejvytíženějším dnem byl přitom 30. listopad, kdy doručila 50 tisíc balíků. Zároveň šlo o nejrušnější předvánoční týden. Mezi 30. listopadem a 6. prosincem Balíkovna totiž doručila 200 tisíc zásilek, tedy více než běžně doručuje za celý měsíc.

Balíkovna letos plánuje další expanzi a vylepšení služeb. Vyvolávací systém bude normou u větších pošt a jejich Balíkoven. Nadále se bude rozšiřovat síť externích výdejních míst, tak Balíkoven na poštách, a to na předpokládaných tři tisíce Balíkoven.

Ne všechno poště vyšlo

Ne všechny projekty České poště vyšly. Před několika dny oznámila ukončení spolupráce s Českou poštou logisticko-technologická společnost Zásilkovna, pro kterou pošta přepravovala zásilky. Zásilkovna si stěžovala na zdražování poštovních služeb i na jejich kvalitu. Služby České pošty vyšly nelichotivém světle i v průzkumu agentury Market Vision zveřejněném na konci loňského roku, který monitoroval kvalitu telefonických informačních linek zásilkových služeb v předvánočním peaku. Česká pošta tehdy reagovala vyjádřením, podle kterého se jí podařilo náročný vrchol sezony celkově zvládnout.

Související