Obecně lze konstatovat, že hlavní úlohou fixace zboží je v maximální míře eliminovat případná rizika, především mechanického charakteru, mezi které patří především pády, vibrace, tlaky při stohování, překlopení, setrvačné síly a mnohá další. Fixovat lze různými materiály, ať již na bázi papíru, lepenek či nasávané vlákniny nebo hojně využívanými plasty, především pěnovými či foliovými. Konstrukční vývoj konkrétního typu fixace musí korespondovat s ochrannou funkcí daného produktu a s ohledem na povahu, cenu i množství variant přepravního balení.

V případě jednodušších forem balení lze vystačit i se standardními fixačními prostředky, které jsou unifikovaně nabízeny mnohými výrobci. Mezi tyto standardy patří například některé typy tvarových, rohových či prokladových fixací a především mřížky, které definuje katalog FEFCO (Evropské federace výrobců vlnitých lepenek). Především segment e-commerce si oblíbil fixace v podobě tvarovaných či prořezaných papírů či fixačních folií (hladké, dezénové, bublinkové, průtažné, smrštitelné atd.), eventuálně různé typy výsypných tělísek plastového (mám na mysli především pěnové plasty) i papírového charakteru.

Dalšími unifikovanými standardy jsou i různé ochrany rohů, ať již na bázi papíru či především pěnového PE, které lze zakoupit v různých profilech různých délek. A účelnou standardní ochranu tvoří často i různě tvarované polštáře se vzduchem.

V přepravním balení, především v oblasti automotive, strojírenství či elektrotechniky, se však v řadě případů jen se standardy vystačit nedá a fixace je vyvíjena na míru a povahu produktu v závislosti na celém logistickém toku výroby, přepravy, manipulace i skladování. Obalové řešení musí splňovat i řadu dalších kritérií. Do celkového konceptu je často potřeba zahrnout i další aspekty, například úpravu vnitřního prostoru obalu. Zde je potřeba řešit například přesné dávkování a typy vysoušedel, antikorozní úpravy či využití aktivně působících folií. V souvislosti s aktivním balením je potřeba zmínit i řady smart řešení, která naopak monitorují různé podmínky, případně informují o jejich změnách.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.