Společnost DHL Supply Chain pokračuje ve snižování emisí. Od října se její flotila rozrostla o tři nové tahače s pohonem na zkapalněný zemní plyn (LNG). Při zachování nákladové efektivity dojde ke snížení emisí oxidu uhličitého o 51 tun ročně. Další nízkoemisní vozidla budou následovat.

„Realizovali jsme další iniciativu v rámci programu skupiny Deutsche Post DHL pro ochranu životního prostředí Go Green, který směřuje k ambicióznímu cíli nulových emisí oxidu uhličitého do roku 2050,“ říká Kateřina Rázlová, ředitelka automobilové divize společnosti DHL Supply Chain. „Trojice moderních tahačů na zkapalněný zemní plyn je určena pro přepravu komponentů z cross-docku v Nepřevázce u Mladé Boleslavi do německých výrobních závodů našeho klienta z automobilového průmyslu,“ dodává.

Nové soupravy v barvách společnosti DHL Supply Chain jsou tvořeny tahači Scania R 410 ve verzi „low deck“, která umožňuje používat návěsy s třímetrovou vnitřní výškou nákladového prostoru. „To byla jedna z našich podmínek, protože právě tento druh návěsů je pro efektivní přepravu automobilových dílů nezbytný. Zároveň tím snižujeme počet kamionů v silničním provozu,“ vysvětluje Kateřina Rázlová.

Díly se nakládají do velkých návěsů v unifikovaných stohovacích paletách a optimalizovaných obalech, což umožňuje kompletní využití nákladového prostoru. Řidičům tahačů Scania na LNG poskytuje třináctilitrový šestiválec nejvyšší výkon 410 koní a maximální točivý moment 2000 Nm. Výkonové parametry jsou tak porovnatelné s agregáty na naftu. Oproti nim má však motor na zkapalněný zemní plyn tišší běh a vypouští do ovzduší až o 15 procent méně emisí oxidu uhličitého. První ze tří souprav ujede ve službách DHL 160 tisíc kilometrů ročně, u dalších dvou nákladních vozidel se počítá s 260 tisíci ujetými kilometry ročně.

„Soupravy jezdí na trasách do Německa, kde je vhodná infrastruktura, takže díky pečlivému plánování tras máme zásobování palivem zajištěno. V každém případě toto je první krok k postupnému rozšiřování flotily o vozidla na zkapalněný zemní plyn,“ dodává Kateřina Rázlová. DHL Supply Chain využívá od konce loňského roku zároveň tahače Scania 410 CNG s pohonem na stlačený zemní plyn, který snižuje produkci emisí v porovnání s běžným naftovým pohonem o 15 procent.

Související