Česká pošta otevře v listopadu dalších 1500 výdejních míst, tzv. Balíkoven. Půjde o nová externí výdejní místa například u obchodníků, mimo stávající síť České pošty. V současnosti jich je 146 v trafikách nebo jiných prodejnách. Vedle toho pošta vydává balíky i v 3200 běžných či partnerských pobočkách. Firma to oznámila v tiskové zprávě.

Současnou koronavirovou situaci Česká pošta podle generálního ředitele Romana Knapa zvládá bez zásahů, které by její klienti pocítili. "Chci naše zákazníky požádat o shovívavost, pokud se jim opozdí jejich zásilka. Naopak pro ně chystáme další možnosti, jak si zásilky vyzvedávat co nejblíže svému domovu. Od listopadu se tak dočkají dalších 1500 nových výdejních míst, takzvaných Balíkoven. Spolu s poštami, kterých je 3200, nabídneme nejširší výdejní síť v Česku," uvedl.

Vedle rozšíření počtu výdejních míst mohou klienti své zásilky k vyzvednutí směřovat také na 68 depech, nebo řadu služeb vyřídit bezkontaktně na webu České pošty www.postaonline.cz nebo na mobilní aplikaci Pošta online.

Česká pošta v září a v říjnu zavedla na některých pobočkách tzv. jednosměnný provoz. Ten mimo jiné umožňuje vykrývat absence zaměstnanců nebo karanténní opatření skupiny pracovníků z důvodu šíření koronaviru. Podnik proto nemusí přistupovat k omezení provozní doby svých poboček kvůli koronaviru. V současné době má kvůli koronaviru dočasně uzavřeny jednotky zejména jednopřepážkových poboček.

V současnosti se nemění standardní provoz, otvírací doba poboček a ostatní činnosti spojené s provozem pošty. Stejně tak depa a hlavní třídící centra mohou nadále přijímat a vydávat poštovní zásilky bez omezení. Provozní doba pošty Partner se odvíjí od otevírací doby úřadu, nebo soukromníka, který franšízu zajišťuje.

Pozor na phishingový útok

Ativirová forma Avast minulý týden také varovala, že internetem se šíří nový phishingový útok, který napodobuje  e-mailovou výzvu České pošty k vyzvednutí balíčku. Uživatele ale přesměruje na podvodný web, který se snaží získat údaje k platební kartě.

Podvodný e-mail upozorňuje uživatele na nevyzvednutý balíček a vyzývá je k provedení platby na odkazující webové stránce. E-mail je stále aktivní. Jeho součástí je odkaz, který uživatele přesměruje na podvodný web, kde po nich požaduje ověření pomocí kreditní karty.

Proces ověřování spočívá v provedení kontrolní platby v údajné výši jedné koruny. Totožný web se nachází na několika nově registrovaných doménách. Design webové stránky je velmi podobný designu stránek České pošty. Většina odkazů na stránce ale nefunguje a pokud na ně uživatel klikne, zobrazí se mu chybová hláška 404. Některé odkazy naopak uživatele přesměrují na opravdový web České pošty.

Související