Mezinárodní logistický provider DB Schenker oznámil, že ve svém středisku v Pardubicích úspěšně nasadil do provozu autonomní mobilní robot (AMR). Stroj Hook 200 od dánského výrobce Mobile Indistrial Robots (MiR) ve vymezeném prostoru ve skladu vyhledává paletové vozíky s plnými KLT přepravkami a přepravuje je z oddělení drobných dílů do balicí stanice na druhém konci haly. „Dříve tuto činnost vykonávalo manuálně několik zaměstnanců za pomoci běžné techniky,“ konstatoval Miroslav Uhlíř, manažer logistického centra v Pardubicích. Na projektu se podílí také český distributor a integrátor autonomních a spolupracujících robotů DREAMland.

DB Schenker již ve svých provozech používá autonomní stroje v několika zemích, v Česku nasadil robotického pomocníka tohoto druhu poprvé. „Tato řešení nám umožní optimalizovat naše logistické procesy a ulehčit našim zaměstnancům převzetím jednoduchých skladových úkolů. Jsme hrdí na to, že podporujeme inovace a budujeme sklad budoucnosti,“ řekl Tomáš Holomoucký, výkonný ředitel DB Schenker pro Českou republiku.

Díky 3D kameře a laserovému skeneru dokáže MiR Hook 200 automaticky detekovat policový vozíky připravené k vyzvednutí – buď skenováním souvisejících QR kódů v předdefinovaných zónách, nebo spuštěním dalšího úkolu prostřednictvím libovolného mobilního zařízení. Jak už název zařízení napovídá (hook znamená česky hák), vybraný vozík s přepravkami plnými drobných dílů si skutečně zahákne za sebe a odveze na požadované místo, v Pardubicích jde o zmiňovanou balicí stanici.

Robot detekuje vozíky připravené k převozu v předem definovaných zónách skladu.
Robot detekuje vozíky připravené k převozu v předem definovaných zónách skladu.
Foto: DB Schenker

Zdvojená baterie zaručuje robotu MiR Hook 200 provozní dobu 16 hodin, do nabíjecí stanice odjíždí sám a do tří hodin se plně nabije.

S maximálním užitným zatížením přívěsu až 500 kilogramů se AMR dokáže vyhnout pohyblivým i stacionárním překážkám a nezávisle upravovat svoji trasu. Pro svou implementaci nepotřeboval zásadní změny infrastruktury a mohl být nasazen téměř okamžitě s minimálními investicemi.

MiR Hook 200 sám příjíždí k dokovací stanici.
MiR Hook 200 sám příjíždí k dokovací stanici.
Foto: DB Schenker

Robot MiR Hook 200 lze dodatečně konfigurovat pomocí vyměnitelných přídavných modulů. Jeho naprogramování se provádí pomocí intuitivního uživatelského rozhraní.

DB Schenker nasadil svého prvního automního robota pro české provozy, MiR 200 Hook pomáhá v Pardubicích

V Pardubicích zaměstnává DB Schenker přes 100 pracovníků. Zdejší logistické centrum má celkovou plochu 70 tisíc metrů čtverečních a nachází se zde pět hal. Disponuje přímým dálničním napojením na Prahu a vlastní železniční vlečkou. Je největším provozem společnosti DB Schenker v Česku. „Dovedeme si představit, že bychom zde uplatnili několik těchto autonomních jednotek,“ říká o perspektivách dalšího využití strojů MiR 200 Hook Miroslav Uhlíř.

Související