Logistické firmy v Česku čeká ještě další prudký nárůst práce. Současná epidemiologická opatření a výzva k opouštění domácností jen v nejnutnějších případech přinesou pravděpodobně velké množství objednávek na doručení koncovým uživatelům.

Zatímco obvyklou špičku v přepravě i doručování zažívá logistický svět v období kolem Vánoc, jaro letošního roku se stalo z pohledu logistiky rekordním obdobím. „Již na jaře jsme zažili poměrně strmý nárůst zájmu o B2C doručení ze strany našich klientů z oblasti e-commerce. Současný důraz na maximální omezení pohybu mimo domácnosti v kombinaci s nadcházející vánoční sezonou přinese s nejvyšší pravděpodobností podobný, ale ještě silnější efekt,“ říká Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.

V segmentu B2C od ledna do června zaznamenala logistická firma dvacetiprocentní meziroční růst. Předvánoční období je logistickou sezonou vždy, po jarní změně nákupních zvyklostí české populace a za současných epidemiologických opatření však může obor očekávat další rekordní čísla. To však může znamenat pro logistické firmy nemalé problémy – již delší dobu se musí vyrovnávat s nedostatkem kvalifikovaných řidičů na trhu práce a k tomu se přidává současné celoevropské omezení pohybu pracovních sil. Situaci dále komplikuje také aktuální nedostatek přepravních kapacit na dopravním trhu i značný nárůst poptávky po přepravách z automotive segmentu.

„V B2C doručení, kde se nejvíce využívají menší vozy, a řidičům stačí řidičské oprávnění skupiny B, je situace naštěstí o něco příznivější. Na druhou stranu, pokud služba zahrnuje kromě samotné přepravy i služby přidané hodnoty, jako je vynesení a instalace spotřebičů, musíte svůj tým posilovat pouze spolehlivými, odpovědnými a hlavně proškolenými lidmi,“ dodává Jan Kodada.

Související