Přímo na míru potřebám logistické a přepravní společnosti Emons vznikla v CTParku v Blučině u Brna nová hala o rozloze 4500 metrů čtverečních. Tuzemským i zahraničním klientům začala sloužit v tyto dny. Expandující operátor nabízí mimo své hlavní aktivity, kterými jsou kontraktní logistika a sběrné služby primárně po Česku, Německu, Slovensku, i přepravy atypických zásilek. Jde konkrétně o dlouhé či jinak nadrozměrné zboží, které je vhodné pro systémové přepravy sběrnou službou.

Prostorové řešení nové pobočky vyhovuje manipulaci s atypickými zásilkami. Nová pobočka Emons Brno – Blučina má strategické umístění, k jejímž přednostem patří výborné napojení na dálniční síť po České republice, na Slovensko nebo do Rakouska.

Společnost Emons v České republice těží z dlouholetých zkušeností a stabilního zázemí mateřské společnosti Emons v Německu. Navzdory dopadům opatření covid-19 v první polovině letošního roku rostla a zvýšila počet přepravených zásilek. Vedle Blučiny otevřela nové pobočky v Plzni-Nýřanech nebo v Praze. „Brno a obecně Jihomoravský kraj je pro nás jednou z klíčových lokalit. Mimo jiné pro množství našich klientů z oblasti strojírenství a jiných průmyslových odvětví. Zúročujeme zde naše osvědčené procesy, znalost lokálního prostředí a spojitost s německojazyčným trhem, a to oběma směry,“ vysvětluje volbu Blučiny u Brna Luděk Kohout, obchodní manažer Emons.

Nejlepších výsledků – hned po Německu – dosahuje mezinárodní spediční společnost Emons právě v Česku. Rostoucí poptávka po jejích službách stojí za expanzí tohoto poskytovatele přeprav a logistiky. Aktuálně provozuje společnost deset poboček s více než 150 zaměstnanci. Letos v červnu otevřela i první pobočku v Bratislavě, další tři huby a logistické terminály s rozlohou více než 10 tisíc metrů čtverečních rozšíří na podzim, a sice v Brně, v Plzni a v Praze.

V růstu pokračovala společnost Emons i během útlumu způsobeného koronavirem. Díky spokojenosti a důvěře dlouhodobých i nových klientů roste obrat Emons o desítky procent ročně – jen v prvním pololetí letošního roku to bylo zvýšení o 27 procent. Roční obrat koncernu činí 570 milionů eur, tedy asi 15 miliard korun.

„Z našeho pohledu logistika obecně netrpí negativními dopady krize. Mohou se měnit logistické trendy, nicméně logistika jako taková a přepravní či skladové služby mají evidentně velký potenciál i v době poklesu některých oborů. Zákazníci z různých odvětví očekávají neustálé zlepšování služeb a navyšování kapacit,“ říká Luděk Kohout, obchodní manažer Emons Spedice.

Emons rozšíří flotilu gigalinerů

Česká entita Emons nabízí hustou síť dep (a tedy rychlejší termíny přepravy), rozšiřující se služby i investice do vlastní flotily nákladních vozidel. Vedle klasických vozidel disponuje i několika speciálními, návěsy gigalinery, o délce 25 metrů. Právě takzvané road-trainy se v poslední době stávají trendem, protože snižují náklady a zároveň jsou šetrnější k životnímu prostředí.

Emons splňuje podmínky provozování těchto návěsů ve vécše bodech, kterými jsou: předem schválená trasa, depo vzdálené 10 kilometrů od dálnice, žádný železniční přejezd na cestě, dostatek manipulačního prostoru… I proto také letos investuje a rozšiřuje svou základnu těchto vozidel.

Mimo standardní přepravy sběrnou službou umožňuje Emons přepravu atypického zboží vhodného do systému sběrné služby a ADR zásilky. Tomu jsou uzpůsobené skladové prostory s nadstandardními manipulačními plochami. Tyto služby jsou využívány především strojírenskými nebo výrobními společnostmi.

Související