On-line supermarket Rohlík.cz zavádí v odbě, kdy počty zákazníků objednávajících potraviny z bezpečí domova násobně narůstají, několik mimořádných opatření. Nejzásadnějším je možnost objednat maximálně 35 položek na nákup, přičemž zákazník může za jeden den učinit jednu objednávku.

„Abychom vyhověli narůstající potřebě zákazníků objednat si potraviny online a pomohli jim zůstat v bezpečí domova díky doručení až před dveře, musíme přistoupit k několika opatřením: od pátku 16. října je možné objednávat maximálně 35 položek na nákup. Současně s tím bude možno provést pouze jednu objednávku na den na jednoho zákazníka. Každý den, v 10 hodin, ve 14 hodin a v 17 hodin budeme otevírat další volné sloty pro objednávky zákazníků,“ tlumočila ve čtvrtek večer aktuální prohlášení vedení on-line supermarketu Rohlík.cz jeho mluvčí Zdeňka Svoboda Kuhnová. E-shop pracuje na navýšení svojí kapacity, aby opatření trvalo co možná nejkratší dobu.

Klienti musí platit předem on-line platební kartou, a sice v rámci zdravotně-bezpečnostních opatření, která mají minimalizovat jejich kontakt s kurýry na nezbytně nutnou dobu a vzdálenost. Výjimku mají senioři a ZTP (lidé zvlášť těžce postižení), stejně jako tomu bylo na jaře. Z preventivních důvodů Rohlík.cz také dočasně pozastavil zpětný odběr nákupních tašek. „Pokud se zákazník nachází v karanténě, vyzýváme ho, aby nám nevracel ani vratné obaly,“ dodala Zdeňka Svoboda Kuhnová.

„Chápeme, že jsou tyto kroky omezující. Nemůžeme se však otáčet zády k lidem, kteří naše služby akutně potřebují. Ať už proto, že jim opatření zkomplikovala rodinný či pracovní život, nebo třeba proto, že se ze dne na den ocitli v karanténě a jsou odkázáni na pomoc zvenčí. Pevně věříme, že společně toto nelehké období zvládneme a pomůžeme co nejvíce lidem. A děkujeme zákazníkům za trpělivost a důvěru, kterou do nás každým dnem vkládají,“ uvádí Petr Pavlík, šéf Rohlíku.cz. „Na navýšení kapacity Rohlíku pracujeme, ať už se jedná o posily na skladě nebo kurýry, rezervujeme si zboží u našich dodavatelů. A tou zásadní podporou bude otevření našeho dalšího skladu v Praze v Horních Počernicích příští týden“, doplňuje Petr Pavlík.

Na Rohlík.cz se nyní obracejí zákazníci, kteří mají vůli pomoci těm, pro které je současná situace nejtíživější. „Nabízíme jim tedy možnost vzdát se z dobré vůle svých kreditů, které jim vracíme například za zpoždění, a věnovat je nadaci Krása pomoci na pořizování zboží pro seniory,“ konstatovala Zdeňka Svoboda Kuhnová.

Další známý on-line supermarket, Košík.cz, pozastavil možnost platby hotově či stravenkami. „Prosíme vás o spolupráci – dávejte přednost platbě kartou předem, při přebírání nákupu mějte nasazenou roušku a pokud jste v karanténě, napište nám to do poznámky,“ vyzývá své klienty Košík.cz.

Na Košíku.cz je nákup podle výkonného ředitele firmy Tomáše Jeřábka omezen váhovým limitem, aby se tak zamezilo extrémním objednávkám. "Je nastaven poměrně mírně a zatím není potřeba ho zpřísňovat, situaci však vyhodnocujeme a pokud se výrazným způsobem změní, budeme na to samozřejmě reagovat například jeho postupným snižováním," řekl ČTK Tomáš Jeřábek. Omezení nákupů na jednoho zákazníka Košík.cz neplánuje. Vratné obaly nyní přijímá, ale podle Tomáše Jeřábka bude reagovat na vývoj situace.

Související