Dva roky trvala odborníkům mezinárodní logistické společnosti DB Schenker příprava projektu, v rámci něhož dodala australské společnosti BHP součásti obřích zakladačů a rekultivátorů do rudného dolu South Flank o oblasti Pilbara v západní Austrálii. Celkem 200 součástí moderního systému vážilo 98 tisíc tun. Po sestavení každý z nich přepravuje až 20 tisíc tun železné rudy za hodinu. Zařízení vyrobil největší německý ocelářský a technologický podnik Thysenkrupp.

Součástí zakázky byla dodávka dalších extrémně těžkých ocelových modulů pro závod na zpracování tudy a 23kilometrový železniční systém, po němž je železná ruda v komplexu South Flank přepravována. Celkem tak až do začátku září DB Schenker dostal na místo určení 380 tisíc tun nákladu.

Pouť největších stohovačů a rekultivátorů do západoaustralské pouště ve 44 vteřinách

Na samém začátku přepravilo z několika částí světa materiál jedenáct specializovaných plavidel na australskou námořní základnu Henderson. Odtud dodávky mířily do Port Hedland, jednoho z největších přístavů na světě určených pro nákladku železné rudy. Supertěžké tahače se specializovanými hydraulickými přívěsy je pak ještě musely převézt na vzdálenost 350 kilometrů ke komplexu South Flank.

Moderní důl poblíž města Newman je chloubou společnosti BHP. Její představitelé letos v červnu slíbili, že svoje plány rozšiřování těžby železné rudy budou konzultovat se zástupci původních obyvatel Austrálie, protože jsou v ohrožení desítky míst, kde se nacházejí až desítky tisíc let stará sídla jejich předků.