Německý internetový obchod s módou Zalando ve druhém čtvrtletí více než zdvojnásobil očištěný provozní zisk na 212 milionů eur (5,5 miliardy korun). Firma uvedla, že lidé vlivem pandemie více nakupovali přes internet, počet aktivních zákazníků se tak zvýšil o rekordních zhruba 20 procent na 34,1 milionu.

Tržby v uplynulém čtvrtletí vzrostly o 27 procent na 2,03 miliardy eur (53,1 miliardy korun). Internetovému obchodu přibývají noví zákazníci, a to i mezi muži. Průměrná objednávka se zvýšila na 56,90 eura (1490 korun).

Klienti nakupují méně oblečení pro zvláštní účely, soustředí se spíše na oděvy k běžnému nošení a na kosmetické výrobky, které tak často nevracejí, uvedl finanční ředitel David Schröder. Dodal, že u nových zákazníků je menší pravděpodobnost, že koupené zboží vrátí.

Ziskovost společnosti zvyšuje i partnerský program, tedy nabídka logistiky a marketingu pod značkou Zalando. Za čtvrtletí podnik uzavřel rekordní počet partnerství. Navázal spolupráci se 180 značkami, například s rakouským výrobcem křišťálu a šperků Swarowski či se švýcarským výrobcem sportovní obuvi K-Swiss.

Akcie Zalanda letos stouply o více než 50 procent.

Zalando vzniklo v roce 2008 v Berlíně a od té doby se vypracovalo v jednoho z největších on-line prodejců oblečení a obuvi v Evropě. Před rokem e-shop koupil minoritní podíl v mnichovském start-upu Magazino, kde vyvíjí novou generaci pokročilých manipulačních robotů.

V celé Evropě provozuje několik logistických i vývojářských center. Nové distribuční centrum o rozloze 130 tisíc metrů čtverečních otevřel nedávno v polském Olsztyneku, kde nainstaloval v současnosti největší sorter v Evropě od společnosti Optimus Sorters (patří do koncernu Böwe Systec).

Související