Přepravní společnost DPD úspěšně otestovala dvě dodávky značky Renault s alternativním pohonem, konkrétně modely Kangoo Z. E. a Master Z. E. Zařazení ekologických modelů je součástí dlouhodobé strategie Driving Change s cílem výrazně omezit uhlíkovou stopu a zbývající emise oxidu uhličitého plně kompenzovat. V provozu Direct Parcel Distribution (DPD) je nyní 12 elektrických vozů a 38 vozů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).

Aktuálně byly dvě dodávky Renault testovány po dobu tří měsíců, a to téměř na všech depech v Plzni, Ostravě a Praze. Mimo začlenění vozů, které splňují nejnovější emisní normy a využívání dodávek s alternativním pohonem, doručuje v současnosti společnost DPD zboží na elektrokolech a v ulicích Prahy také s pomocí pěších kurýrů.

„Nejen nám, ale i našim zákazníkům čím dál více záleží na tom, aby zboží, které kupují, bylo udržitelné, a také na tom, jakým způsobem probíhá jeho přeprava. Soustavně proto rozvíjíme své ekologické aktivity a zavádíme řadu chytrých řešení, abychom zboží mohli dopravit s ohledem na životní prostředí a zároveň nesnižovali úroveň služeb” říká Miloš Malaník, generální ředitel a jednatel DPD.

Renault Kangoo Z. E. je první sériově vyráběná elektrická dodávka francouzské automobilky. Disponuje baterií o kapacitě 33 kWh a nabízí dojezd až 230 kilometrů.
Renault Kangoo Z. E. nabízí dojezd až 230 kilometrů.                                                                          Foto: DPD

Model Kangoo Z. E. je první sériově vyráběná elektrická dodávka automobilky. Disponuje baterií o kapacitě 33 kWh a nabízí dojezd až 230 km dle normy WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure).

Master Z. E. zase poskytuje větší přepravní kapacitu a kurýrům by mohl pomoci s doručováním v náročnějším dopravním provozu. Při běžném provozu umožňuje reálný dojezd až 120 kilometrů v extrémních podmínkách, jako je přeprava těžkých nákladů nebo jízda ve městě při častých zastávkách, až 80 kilometrů.

Související