Přerušené letecké spoje a problémy v námořní dopravě spojené s dopady opatření přijímaných proti šíření virového onemocnění covid-19 znamenají vzpruhu pro dálkovou železniční přepravu. Z Asie dorazilo do Evropy za letošní první čtyři měsíce v porovnání se stejným obdobím loňského roku o čtvrtinu více vlaků. Mezikontinentální cesta zboží po železnici boduje, ovšem i přes podporu ze strany čínských úřadů musí překonávat některá úskalí. O perspektivách dalšího vývoje čtěte v článku Mezi Evropou a Asií přibývá vlaků.

V Česku je kapacita železniční sítě velmi vytížená. Její využití třeba pro vnitrostátní přepravu i proto zaostává za očekáváními. Plánovaná i neplánovaná omezení a další faktory, o nichž hovoří odborníci z ministerstva dopravy Renáta Slabá a Lukáš Soukup, odrazují možné zákazníky, kteří tak raději zůstávají u silniční dopravy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci