Nyní je řada na státu

Použití zkapalněného zemního plynu jako paliva pro nákladní automobily umožňuje téměř srovnatelná dojezdová vzdálenost s konvenčním naftovým motorem. Tím se toto palivo stává použitelné i pro dálkovou kamionovou dopravu. Současně splňuje požadavky Evropské komise na dosažení tzv. čisté mobility eliminací emisí škodlivin u silničních vozidel. Širšímu praktickému uplatnění u dopravních firem v Česku však nyní brání několik faktorů.

Pořizovací cena vozidla je natolik vyšší, že se i při aktuální ceně LNG v Česku se ekonomicky jeho nákup dosud nevyplatí. Státní podpora dosud v požadovaném rozsahu chybí. Pohon na LNG není zohledněn v tarifech elektronického mýta ani v sazbě silniční daně. Jedinou výhodou zůstává tedy významně nižší cena paliva. Ani tento efekt není pro dobu obvyklé amortizace tahače dostačující.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci