Společnost Gebrüder Weiss v roce 2019 nadále posilovala svoji pozici na trhu v Evropě, USA a Asii. Díky meziročnímu dvouprocentnímu růstu činily čisté tržby firmy v minulém hospodářském roce dle předběžných výsledků 1,7 miliard eur (přes 45 miliard korun). V Česku tvořil obrat s více než 1,5 milionem přepravených zásilek 74,5 milionů eur (téměř dvě miliardy korun). Logistická a přepravní firma zároveň mohutně investovala do vlastní logistické infrastruktury, vybavení i digitalizace procesů, a to až 51 milionů eur (přes 1,3 miliardy korun). „Úspěšně jsme implementovali nové technologie. Obzvlášť nás těší zájem o službu Home Delivery, ve které jsme rostli dvouciferným tempem,“ shrnuje Wolfram Senger-Weiss, předseda představenstva společnosti.

Důležitým hnacím motorem byla zvýšená poptávka u služby Home Delivery, jejímž prostřednictvím doručila společnost v Rakousku a východní Evropě koncovým zákazníkům zhruba 1,1 milionů kusů bílého zboží, nábytku a televizorů. Jen v Rakousku v rámci služby společnost doručila 385 tisíc zásilek a potvrdila tak vedoucí pozici na tamějším trhu. Home Delivery se výrazně dařilo i v Česku. „Nejvyšší meziroční růst jsme zaregistrovali právě ut éto služby Home Delivery, a to o 17,5 procenta. Pokud jde o celkový roční objem dle jednotlivých odvětví, ten byl nejvyšší u přeprav high-tech produktů, zboží z e-shopů, spotřebního zboží a také v automotive odvětví,“ říká Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.

Nárůst zaznamenala i divize letecké a námořní přepravy, a to o 1,3 procenta na 380 milionů eur (přes 10 miliard korun). Napjatá tržní situace v oblasti letecké přepravy byla kompenzována větším objemem zásilek v námořní přepravě. V Česku letecká a námoří doprava rostla z hlediska obratu o 10 procent. Díky posílené struktuře firmy Gebrüder Weiss v zámoří pak rostla společnost především v oblasti transpacifické a transatlantické přepravy a dále upevnila svůj podíl na trhu v USA.

Co se týče inovací, společnost se aktuálně zaměřuje zejména na sledování zásilek v reálném čase, digitální měření přepravovaného nákladu, využití umělé inteligence při plánování přepravy či práci s údaji o předběžném času příjezdu. „V Česku jsme v uplynulém roce na pobočkách v Jenči a Syrovicích zavedli například systém Cargometer, který nám pomáhá získat přesné informace o rozměrech a hmotnostech zásilek a maximalizovat tak využití nákladového prostoru v přepravních vozech. Implementovali jsme systém oWMS, který je novou generací v systému řízení skladových operací. V neposlední době jsme vyvíjeli také nový zákaznický portál. Klient v něm najde souhrnný přehled o zásilkách, objednávkách, a to včetně komunikace se zákazníkem,“ říká Kodada.

Související