Většina zákazníků v Česku má pozitivní zkušenosti s on-line nákupy během koronavirové krize a plánuje v nich pokračovat nadále. Zjištění internetového srovnávače cen Heureka jsou v souladu s výsledky dubnového průzkumu poradenské společnosti Accenture v 15 vybraných světových ekonomikách. Okolnosti přiměly v posledních týdnech i konzervativní spotřebitele překonat zábrany a využívat služeb e-shopů a digitálních technologií.

Řada firem, které dosud nebyly zavedené v oblasti internetových prodejů, míří na web, aby tyto klienty odchytila a třeba tak vůbec udržela svoje podnikání.

Každý, kdo se chystá spustit e-shop, musí počítat s tím, že vstupuje na trh, který je silně konkurenční. Shodli se na tom účastníci debaty HN a měsíčníku Logistika.

Všechny e-shopy nevydrží

"Je potřeba počítat s tím, že změny v e-commerce byznysu jsou velmi rychlé," upozornil Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel společnosti Gebrüder Weiss. Debaty se zúčastnili ještě ředitel logistiky společnosti Dáme jídlo Aleš Ječmen, šéf a spoluzakladatel firmy Skladon Konstantin Margaretis, partner společnosti Logio Tomáš Formánek a šéf logistiky internetového obchodu Bonami Jan Klička.

V Česku v současnosti funguje okolo 46 tisíc internetových obchodů. Obrat celého segmentu e-commerce loni činil 155 miliard korun, deset největších hráčů ovšem vykrývá zhruba 60 procent trhu. Většina ostatních e-shopů si tedy může nechat o stamilionových i o řádově nižších příjmech jenom zdát. "Myslím, že spousta e-shopů je dlouhodobě ekonomicky neudržitelná," řekl Tomáš Formánek. Podle Jana Kličky může být pro internetové obchody, které nenabízejí dostatečnou rychlost a kvalitu doručení zásilky (s minimálním rizikem jejího poškození), případná další krize fatální.

Logistika rozhoduje o úspěchu

Pro zavedení prodeje on-line mají prodejci tři možnosti, míní Jan Kodada.

"Mohou využít hotová řešení v podobě šablon nabízených specializovanými firmami." Stránky jsou optimalizované i pro mobilní zařízení, a to včetně webhostingu a vlastní e-mailové schránky. Takový e-shop je hotový za pár hodin a s minimálními náklady. Další variantou je nechat si postavit internetový obchod na míru. Výhodou je podle Kodady naprostá svoboda a možnost budovat e-commerce platformu na míru firmě a jejímu byznysu.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.