Kvůli koronaviru strávil britský kapitán tankeru Richard Barnes na své lodi o dva měsíce déle, než podle původní smlouvy měl. "Nic podobného jsem nikdy nezažil. Pokud nejste na lodi se správnou posádkou, je velmi snadné propadnout depresi," říká.

On sám už se vrátil do Velké Británie přes Rotterdam, pro námořníky z Číny, Filipín nebo Vietnamu je ale podle něj cesta domů mnohem komplikovanější.

Námořní doprava čelí v důsledku pandemie koronaviru personální krizi. Kvůli uzavření přístavů a zrušení velké části leteckých spojů musí námořníci na lodích zůstávat nepřiměřeně dlouho. Odborové organizace tak po vládách chtějí, aby takové pracovníky uznaly jako klíčové, a umožnily jim tedy relativně volně cestovat, uvádí zpravodajský web CNN.

Podle přepravních společností a odborových organizací velká část námořníků prodloužila dočasně své smlouvy u přepravců, aby pomohli během pandemie udržovat zásobování jednotlivých zemí potravinami, pohonnými hmotami a léky.

Takové pracovní vytížení se ovšem podepisuje na jejich psychickém zdraví a většina námořníků už by ráda své lodě opustila.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru