Společnost Makro členům svého projektu maloobchodních prodejen Můj obchod nově umožňuje prodávat přes e-shop. Vytvořila pro ně on-line platformu, ve které si prodejci sami zvolí, které zboží chtějí na internetu prodávat. Lidé si nakoupí v e-shopu a objednávku si vyzvednou v prodejně, kde za ni také zaplatí. Makro do budoucna plánuje také zavedení on-line plateb, donášek a rozvozů.

On-line prodej zatím funguje v testovacím režimu, zapojeny jsou dvě desítky prodejen. "Tímto projektem chceme pomoct našim partnerům zviditelnit jejich obchod službou, která ulehčí nakupování koncových zákazníků," uvedla manažerka komunikace Makro Romana Nýdrle.

Prodejny pod značkou Můj obchod fungují zhruba na 500 místech po celé republice. Do projektu se mohou zapojit drobní podnikatelé se samoobsluhami a večerkami, kteří jsou zákazníky velkoobchodů Makro. Společnost jim nabízí zboží, ale i odborné poradenství pro podnikání.

Koronavirová krize urychlila rozvoj on-line prodeje potravin. Z kamenných řetězců ho nabízí Tesco, které nedávno rozšířilo službu Zásilka a on-line nákupy doručuje kamkoliv v České republice. Zákazníkům v rámci služby nabízí výběr z více než tisíce produktů. Síť prodejen Žabka, která je součástí skupiny Tesco, v Praze nově ve spolupráci se společností Bolt rozváží nákupy, a to do hodiny objednání.

E-shopy Košík.cz a Rohlik.cz se rozšířily do dalších regionů, navýšily skladové kapacity, kromě potravin začaly doručovat hotová jídla. Prostřednictvím Košíku vstoupil do internetového obchodování potravinářský řetězec Kaufland. Kvůli enormnímu zájmu o nákup trvanlivých potravin na internetu tento sortiment zahrnuly do nabídky také e-shopy Mall.cz a Alza.cz.

Související