Jeden z největších českých on-line obchodů s potravinami Rohlík.cz v pondělí spustil novou službu Premium, která má jeho zákazníkům nabídnout řadu benefitů. Za měsíční poplatek se jak stálí, tak noví zákazníci mohou stát prémiovými členy a využívat tak mnoho výhod, které jim mohou nákup usnadnit či zpříjemnit. "V Rohlíku zkoušíme permanentně najít nové cesty, jak udělat život lidem příjemnější," uvedl na oficiálním představení a spuštění služby marketingový ředitel společnosti Jiří Rákosník. 

Zásadní rozdíl oproti běžnému způsobu nakupování na Rohlíku spočívá v dopravě. Doručení objednaných potravin je pro prémiové členy vždy zdarma, a to bez ohledu na velikost nákupu, u expresního doručení pak mají slevu. V případě, že je objednávka vytvořena do 17:00, zaručuje obchod vždy doručení ještě ten samý den a pokud by se daný kurýr zpozdil o více než třicet minut, získá zákazník měsíc prémiového členství zdarma. Nová je pak také možnost objednat si dvakrát za měsíc nákup bez jakéhokoli množstevního omezení, tedy nakoupit i pouze pár drobností.

Další oblast výhod se týká nabídky zboží, kterou mohou členové Premia využívat. Část produktů totiž Rohlík nabízí pouze jim a zákazníci s běžným účtem si je tak nebudou moct pořídit. Před časem spustil obchod svou vlastní značku Bez kompromisu, pod níž prodává již více než sto produktů. V rámci Premia na ni poskytuje slevu 15 procent.

"Už jen na dopravě a na slevě na značku Bez kompromisu ušetříte zhruba osm tisíc za rok, pokud objednáváte nějakým průměrným stylem," dodal Rákosník. 

Výhody jsou pro prémiové členy také v zákaznických službách, které společnost nabízí. Mají možnost přednostního dovolání se na zákaznickou linku a v případě reklamace jim vrátí dvojnásobek částky, kterou za objednávku zaplatili. 

V pondělí zároveň oznámil potravinářský řetězec Kaufland, že vstupuje do internetového obchodování prostřednictvím on-line supermarketu Košík.cz, který je hlavním konkurentem Rohlíku.

Společně nabídnou vybrané produkty Kaufland značek, sortiment Košíku jich aktuálně čítá zhruba 600. Spolupráci obě společnosti připravovaly zhruba devět měsíců, propojily je především společná filozofie a firemní strategie. Kaufland patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz stejně jako Lidl. Podobné spojení maloobchodního a on-line prodejce vzniklo v rámci skupiny úplně poprvé. 

Rozvoj on-line prodeje potravin výrazně urychlila koronavirová krize. E-shopy se rozšířily do dalších regionů, navýšily skladové kapacity, kromě potravin začaly doručovat hotová jídla. Kvůli enormnímu zájmu o nákup trvanlivých potravin na internetu tento sortiment zahrnuly do nabídky také e-shopy Mall.cz a Alza.cz.

S přispěním ČTK.