Automatizovaný systém pro vychystávání objednávek pro turecký internetový obchod Cookplus dokončila v květnu společnost Interroll spolu s firmou Teknokom, integrátorem systémů pro kompletní automatizaci skladů. Základními prvky nového řešení pro manipulaci s materiálem jsou poháněné válečky RollerDrive EC 5000, řídicí systém MultiControl a modulární dopravníková platforma MCP od Interrollu. Systém kombinuje pokročilé funkce, jako jsou řízení cesty, automatický tisk faktur nebo dynamické měření objemu zásilek, s aplikací pro tisk štítků pro cargo a monitorováním v reálném čase.

Systém pro automatické vychystávání objednávek byl dodán a instalován firmou Teknokom jako klíčová součást distribučního centra e-shopu Cookplus o rozloze 6 tisíc čtverečních metrů, které se nachází v Hadimköy nedaleko Istanbulu a slouží zákazníkům v celém Turecku.

Internetový obchod Cookplus vlastní společnost Karaca Group, jež se ve velkém věnuje prodeji nádobí, kuchyňských potřeb a domácího textilu za pomoci sítě 2 700 obchodníků a obchodů ve 27 zemích.

Vychystávací stanice ve dvou podlažích

Dopravníky s bezdotykovou akumulací používané v uvedeném systému materiálového toku mají délku více než 220 metrů a propojují na dvou podlažích závodu různé vychystávací stanice s balicími stroji a přípravou objednaného zboží k odeslání. Efektivní a energeticky velmi úsporné dopravníky pro balíčky a krabice využívají 190 jednotek RollerDrive EC 5000 řízených 60 kartami Interroll MultiControls, připojenými na programovatelný automat (PLC) a systém pro správu skladu (WMS).

Podívejte se, jak funguje dopravník od Interrollu

„Novým řešením jsme výrazně zvýšili výkon a kapacitu našeho distribučního centra tím, že jsme odstranili mnoho složitých manuálně prováděných procesů. Stejně důležité jako zvýšení efektivity pro nás bylo další zlepšení spokojenosti zákazníků, jehož jsme dosáhli zkrácením dodacích lhůt a zlepšením spolehlivosti dodávek,“ říká šéf logistiky společnosti Karaca Ertugrul Celebi.

Inteligentní řízení cesty

Dopravníkový systém je plně řízen softwarem vyvinutým firmou Teknokom, dlouholetým členem mezinárodní sítě partnerů v programu Rolling On Interroll. Softwarové aplikace používají pro řízení a monitorování data získaná z karet Interroll MultiControl. Jedním příkladem je inteligentní řízení cesty, které umožní zakázce obejít určité vychystávací stanice nebo celé patro, jestliže na nich není třeba žádná činnost operátorů. Navíc na konci operace vychystávání, před balením, tiskárna automaticky pro každou objednávku vytiskne její fakturu. Po vstupu do oblasti odesílání zboží nalepí aplikátor na každou krabici automaticky štítek s čárovým kódem; kód obsahuje informace potřebné pro následujícího agenta, včetně místa určení, objemu zásilky a dodacího listu.

„Firma Interroll nám umožnila do systému materiálového toku hladce integrovat nejmodernější techniku. Kompletní projekt byl realizován jako ucelená zakázka, od konstrukce přes instalaci až po údržbu a podporu. Náš zákazník je nyní například schopen monitorovat provoz svého systému prostřednictvím on-line aplikace v reálném čase, kdykoliv a kdekoliv chce,“ říká Mustafa Hisim, náměstek generálního ředitele společnosti Teknokom.

Reporty pro manažery

Softwarová aplikace Teknokomu umožňuje pro účely údržby a podpory monitorovat celý materiálový tok prostřednictvím uživatelsky přívětivého rozhraní s funkcemi řízení i tvorby reportů. Například je možné v obou podlažích zobrazovat pozici balíčků, aktuální stav objednávek a vychystané položky v jednotlivých balíčcích. Provozní manažeři navíc mohou dostat aktuální reporty i souhrnné reporty za určitý čas s informacemi o plnění kapacity a úzkých hrdlech ve vychystávacích stanicích, se záznamy o chybách a podrobnými informacemi o výkonnosti.

Související