Internetoví obchodníci se v době koronavirové krize vyrovnali s razantním nárůstem objednávek, jaký byl dosud obvyklý jen v období předvánočních špiček. A zároveň nakročili do světa, který už bude fungovat jinak.

Nástup technologických a organizačních novinek se urychluje. Stále noví zákazníci objevují kouzlo objednávání zboží v elektronických obchodech i poté, kdy vláda uvolnila opatření proti šíření onemocnění covid-19. I dosud váhající prodejci proto vstupují do on-line prostředí nebo v něm svoji působnost rozšiřují.

Jak vlastně rychle založit internetový obchod? Které produkty má smysl prodávat on-line? Jak správně řídit sklad, přepravu, vratky a další související činnosti? Kdy se na to všechno vyplatí najmout externí služby? O těchto i dalších tématech diskutovali v pátek 29. května experti v on-line debatě vydavatelství Economia a měsíčníku Logistika.

Diskuse se zúčastnili ředitel logistiky společnosti Dámejídlo.cz Aleš Ječmen, obchodní a marketingový ředitel společnosti Gebrüder Weiss Jan Kodada, šéf a spoluzakladatel společnosti Skladon Konstantin Margaretis, partner  společnosti Logio Tomáš Formánek a šéf logistiky internetového obchodu Bonami Jan Klička.

Otázky na učinkující mohli pokládat i čtenáři, dotazy jsou k vidění dole pod článkem.

Online rozhovor

  Obnovit
Čtenářský dotaz
Dobrý den, máme malý e-shop s ročním obratem kolem miliónu Kč. Rosteme cca o 90 % ročně. Hodně času nám zabere naskladňování, balení a odesílání zboží. Dále také kontrola a doplňování zboží na e-shop. Nemáme žádné zaměstnance. Jaké optimalizace by podle vás dávaly v této fázi největší smysl? Mám na mysli třeba, zda by se dalo přemýšlet o najmutí člověka na půl úvazku. Obchod by si pak ale na sebe moc nevydělal a také jsme zatím nenarazili na někoho, kdo by takovou práci chtěl dělat. Děkuji.
Čtenářský dotaz
Dobrý den. Připravujeme malý e-shop který by nabízel zboží z více kamenných prodejen roztroušených po celé zemi. Existuje nějaký jednoduchý a levný trik jak konsolidovat objednávku která obsahuje zboží třeba z Plzně a Brna když zákazník je z Liberce?? Dekuji, Přemek
Čtenářský dotaz
Dobrý den, v jaké fázi má smysl přemýšlet o fulfillment skladových službách? Jsme na začátku založení e-shopu, která zvládneme managovat z obýváku. Má smysl tak začít s tímto procesem hned při startu e-shopu nebo až v určitém počtu zásilek? Popř. jaký je zhruba rozdíl v nákladech při self logistice vs. fulfillment servisu při např. 50 balících měsíčně? Bavíme se o o menších balících (knihy). Děkuji.
Čtenářský dotaz
Všeobecně se dá pokládat náladovost logistiky 10% z finální ceny produktu jako průměrná a to od prvovýrobce k zákazníkovi. Stojí-li tedy produkt (nábytek) 10.000 Kč, měla by být nákladovost celé logistiky 1000 Kč. Na trhu kurýrních společností je v rámci ČR, ale zejména pak do zahraničí omezeni rozměrů zásilek do 300 cm objemové délky (téměř u všech). Na trhu kurýrů je však problém, že zásilky do 300 cm stojí 100 Kč, ale nad 300 Kč pak hned přes 1000 Kč. Je tady velká díra. Jak toto řešit?
Čtenářský dotaz
Dobrý den, provozujeme e-shop s obratem cca 50 mil Kč a průměrným ročním růstem obratu cca 20%. Počet objednávek denně cca 100. Máme e-shop na míru od externího malého dodavatele propojen s účetním programem Money. Tohle řešení má své limity. Aktuálně řešíme, zda pořídit lepší e-shop řešení i s fakturací (zatím fakturujeme v účetním programu) a nebo nechat jak to je a pořídit vyšší verzi účetního programu. Jako obvykle každé z těch řešení má své pro a proti a tak se nemůžeme rozhodnout. Díky
Čtenářský dotaz
Dobrý den, kdy a při jakém počtu objednávek pro vás bylo potřeba začít řešit zvlášť zákaznickou podporu a zvlášť logistiku? Myslím tím, vyhradit člověka, který se bude starat jen o logistiku a zvlášť člověka, který se bude starat o řešení objednávek a dotazů zákazníků. Dá se to navázat na počty objednávek nebo velikost týmu? Jsme malý eshop o 3 lidech. Děkuji.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jakou platformu by jste doporučili při zakládání malého eshopu. Je například lepší využít webové stránky ve wordpressu s woocommerce a nebo jít do předpřipravených jako je shoptet? V.
Čtenářský dotaz
Dobrý den. Jak se koncový spotřebitel staví k výši poplatků za dopravu? Kolik je ochotný akceptovat vzhledem k ceně objednávky, liší se to dle kategorie výrobků? Jak problematické je doručovat potraviny do domácnosti v kontextu nákladovosti dopravy. Děkuji. O.S.
Čtenářský dotaz
Všichni se odprezentovali, jak úžasně pomohli, báječně to zvládli, pro některé byla ta pro mě divná doba dokonce pozitivní. Tak to srdečně gratuluji. A moderátor jen četl otázky. Zajímalo mě to, ale po tomto úvodu jsem to dál nedala.
Související

Komentáře ke článku

Zuzana Opletalová 29.05.2020 20:51
Všichni se odprezentovali, jak úžasně pomohli, báječně to zvládli, pro některé byla ta pro mě divná doba dokonce pozitivní. Tak to srdečně gratuluji. A moderátor jen četl otázky. Zajímalo mě to, ale po tomto úvodu jsem to dál nedala.
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru