Doplňkovou službu, která doručovatelům a příjemcům zásilek umožňuje udržovat odstupy doporučované v souvislosti s opatřeními proti nákaze koronavirovým onemocněním covid-19, zavedla od počátku května společnost Raben Group. Principem tzv. Picture Confirming Delivery (PCD) je bezkontaktní potvrzení o doručení zásilky prostřednictvím fotografií. Firma to oznámila v tiskové zprávě.

Stačí, když zákazník zadá objednávku do systému myOrder (na platformě myRaben.com), kde také označí, že má o službu zájem. Řidič při doručení zanechá zboží na místě označeném příjemcem a pořídí celkem tři snímky: štítku, zásilky a zásilky se štítkem. Potvrzení se tedy obejde bez podpisu příjemce, který si může od řidiče udržovat doporučovaný fyzický odstup. Fotky se automaticky uloží do mobilního zařízení řidiče a jsou zapracovány do zápisu o doručení zásilky. V dokladu, který klient ihned uvidí na platformě myRaben v modulu myTrack&Trace, se zaznamenává také registrační značka vozu, datum, čas a zeměpisné souřadnice místa, kde byly snímky pořízeny.

Nová služba má ve 13 evropských zemích usnadnit proces doručování i v případě, kdy příjemce nemůže potvrdit příjem hned – zásilku je možné ponechat na jím určeném místě. Zákazníci Raben Group si samozřejmě stále mohou zvolit i tradiční způsob potvrzení o převzetí, tedy podpisem na mobilním zařízení řidiče nebo na přepravním dokladu.

Související