Po vzájemné dohodě skončil svoje působení v čele divize logistických služeb České pošty Petr Cinkl. Jeho nástupce vzejde z výběrového řízení. Do té doby povede logistickou divizi manažerka útvaru poštovní technologie Emília Bobková. Sdělil to mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Někdejší šéf logistiky Agrofertu Cinkl se ujal vedení logistické divize České pošty loni v únoru. Podle tehdejšího vyjádření generálního ředitele pošty Romana Knapa bylo Cinklovým úkolem přeměnit vnitřní nastavení logistiky tak, aby odpovídala trendům a potřebám zákazníků.

Lidé posílají více balíků

„Petr byl nejvýrazněji spojen s projektem dvourychlostního doručování dopisů a pohlednic, který uvedl v praxi. Dva roky po sobě také provedl logistiku České pošty náročným obdobím předvánočního provozu, které představuje špičku v doručování balíků. Za to všechno mu patří dík a velké uznání,“ říká Knap. O transformaci logistické sítě České pošty Petr Cinkl podrobně hovořil loni v červnu v rozhovoru pro časopis Logistika. Popisoval v něm mimo jiné, jakou roli by po detailní analýze měly v proměně sehrát nové technologie.

Podle zástupců pošty právě doručování balíků je priorita dalšího rozvoje logistiky České pošty, což bude i úkolem nového ředitele divize, který bude vybrán ve výběrovém řízení. V současné době koronavirové pandemie poště výrazně přibylo přepravovaných balíků a tento trend chce podnik udržet i do budoucna. Cílem nového ředitele logistické divize proto bude významný nárůst kapacity logistické sítě pro období Vánoc i pro běžný celoroční provoz.

Dlouhodobé projekty

Česká pošta je státní podnik, jehož zřizovatelem je ministerstvo vnitra. Zaměstnává téměř 30 tisíc lidí. Loni podnik prohloubil ztrátu o 101 milionů na rekordních 376 milionů korun. Předpokládal přitom propad až 900 milionů korun. K lepšímu výsledku proti plánu přispěly vyšší tržby z doručování balíků, úspory nákladů a spravedlivější platby státu za objednané služby.

Aktuálně Česká pošta přizpůsobuje svůj provoz situaci na trhu, která vznikla v období koronavirové krize. "Pošta loni před Velikonocemi přijala denně v průměru 170 tisíc balíků, letos to bylo 220 tisíc. Během nouzového stavu lidé více objednávají zboží přes e-hopy, dosahujeme průměrného denního podání přes 200 tisíc balíků, což odpovídá předvánočnímu období. Je zřejmé, že současná krize mění a změní nákupní návyky lidí a zasílání zboží z e-shopů bude častější než dosud," řekl časopisu Logistika v prvním dubnovém týdnu mluvčí Matyáš Vitík. Dodal, že změny uvnitř logistiky podniku probíhají v rámci dlouhodobých projektů. Týkají se například otevření dalších třídicích ploch.

Související