E-shopy a přepravní služby investují do vývoje dodávek, zejména těch elektrických. Velkou injekci loni získala americká společnost Rivian, která by chtěla letos zahájit výrobu SUV a pick-upů na elektřinu, příští rok pak také elektrododávek. Firma získala ve čtyřech investičních kolech 2,87 miliardy dolarů (kolem 71 mld. korun), z toho nejvíce od Fordu a Amazonu.

E-shop si k tomu rovnou objednal 100 tisíc elektrických dodávek, které mu mají pomoct zvládnout závazek být do roku 2040 uhlíkově neutrální.

Pokud bude postupovat jako doposud, elektromobily se mu budou hodit. Amazon totiž rozšiřuje vlastní logistickou síť a stále více se tak snaží zbavit závislosti na velkých přepravních firmách, zejména FedExu a UPS.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci