Internetový obchod Alza.cz vůbec poprvé pouští do svých AlzaBoxů, samoobslužných schránek, které slouží k vyzvednutí objednaného zboží, další subjekt – Zásilkovnu. Ode dnešního dne Alza.cz poskytuje této logisticko-technologické firmě, již vlastní skupina Packeta, stovky volných slotů tak, aby její klienti měli větší možnost vyzvednout své zásilky.
Opatření souvisí se snahou zvládat co nejlépe zvýšený zájem zákazníků o služby e-shopů v období koronavirové krize. Řada klientů navíc začala preferovat bezkontaktní způsob předání zásilek.
Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než 100 AlzaBoxů napříč celým Českem.
Začíná se v Praze
První pilotní balíčky si klienti Zásilkovny mohou moci vyzvednout v hlavním městě na deseti místech – v Praze 8 v Kauflandu, ÚAN Florenc a na Invalidovně, dále pak v Galerii Fenix, v BB Centru, na Nádraží Libeň, v Horních Počernicích, v Globusu v Čakovicích a také v Hloubětíně. Do pilotního seznamu je zařazena také jedna samoobslužná Prodejna budoucnosti, a to na Praze 4 v ulici Antala Staška.
„Ačkoli jedeme v Alze momentálně v mimořádně náročném režimu, vše je zařízeno tak, aby naši zákazníci tuto výpomoc vůbec nepocítili, respektive naopak využili synergii z toho plynoucí,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility a doplnil: „V nejbližších týdnech očekáváme zásilku dalších několika stovek AlzaBoxů, jimiž chceme naši síť maximálně posílit. I proto Zásilkovně můžeme nabídnout pomocnou ruku a výhledově počet slotů rozšířit na stovky dalších schránek, což znamená prostor pro tisíce balíčků denně.“
„V Zásilkovně se snažíme udělat maximum pro to, abychom zásilky doručili včas a zachovali co nejvyšší standard služeb, na který jsou zvyklí. Aktuálně posilujeme vlastní síť doručení na adresu, ale hledáme i další smysluplná řešení, proto pomoc technologické jedničky na trhu vnímáme velmi pozitivně s tím, že si naši zákazníci budou moci své zásilky vyzvednout bezkontaktně. Cena služby bude stejná, jako jsou zvyklí z ostatních výdejních míst Zásilkovny,“ uvedla Simona Kijonková, generální ředitelka holdingu Packeta a dodala: „Zákazník si možnost vyzvednutí svého zboží v AlzaBoxu jednoduše vybere přímo v aplikaci nebo na webu tak, jak je zvyklý.“
Vyřízení v řádu hodin
Firmy shodně apelují na klienty, aby své zboží vyzvedávali co nejdříve a uvolnili tak schránky pro další zájemce. Stále jde o nejoblíbenější bezkontaktní a bezpečný způsob vyzvedávání objednávek. Objemově větší sortiment, například ledničky a podobně, se ovšem do AlzaBoxů nevejde. Zákazník je přehledně informován během vyplňování formuláře na webu, zda může schránku pro dodání vybraného sortimentu využít.
AlzaBoxy byly hojně využívané klienty už v době před koronavirovou krizí. Zásilky jsou v nich připraveny v řádech hodin od objednání a otevírají se pomocí kódu, který zákazníci obdrží v sms zprávě. Platit mohou i kartou v terminálu umístěmém přímo ve schránce.