Internetový obchod Alza.cz vůbec poprvé pouští do svých AlzaBoxů, samoobslužných schránek, které slouží k vyzvednutí objednaného zboží, další subjekt – Zásilkovnu. Ode dnešního dne Alza.cz poskytuje této logisticko-technologické firmě, již vlastní skupina Packeta, stovky volných slotů tak, aby její klienti měli větší možnost vyzvednout své zásilky.

Opatření souvisí se snahou zvládat co nejlépe zvýšený zájem zákazníků o služby e-shopů v období koronavirové krize. Řada klientů navíc začala preferovat bezkontaktní způsob předání zásilek.

Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než 100 AlzaBoxů napříč celým Českem.

Začíná se v Praze

První pilotní balíčky si klienti Zásilkovny mohou moci vyzvednout v hlavním městě na deseti místech – v Praze 8 v Kauflandu, ÚAN Florenc a na Invalidovně, dále pak v Galerii Fenix, v BB Centru, na Nádraží Libeň, v Horních Počernicích, v Globusu v Čakovicích a také v Hloubětíně. Do pilotního seznamu je zařazena také jedna samoobslužná Prodejna budoucnosti, a to na Praze 4 v ulici Antala Staška.

„Ačkoli jedeme v Alze momentálně v mimořádně náročném režimu, vše je zařízeno tak, aby naši zákazníci tuto výpomoc vůbec nepocítili, respektive naopak využili synergii z toho plynoucí,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze a facility a doplnil: „V nejbližších týdnech očekáváme zásilku dalších několika stovek AlzaBoxů, jimiž chceme naši síť maximálně posílit. I proto Zásilkovně můžeme nabídnout pomocnou ruku a výhledově počet slotů rozšířit na stovky dalších schránek, což znamená prostor pro tisíce balíčků denně.“

 

Simona Kijonková se počátkem dubna stala členkou Národní ekonomické rady vlády, poradního sboru kabinetu.
Simona Kijonková se počátkem dubna stala členkou Národní ekonomické rady vlády.       Foto: Lukáš Bíba
 

„V Zásilkovně se snažíme udělat maximum pro to, abychom zásilky doručili včas a zachovali co nejvyšší standard služeb, na který jsou zvyklí. Aktuálně posilujeme vlastní síť doručení na adresu, ale hledáme i další smysluplná řešení, proto pomoc technologické jedničky na trhu vnímáme velmi pozitivně s tím, že si naši zákazníci budou moci své zásilky vyzvednout bezkontaktně. Cena služby bude stejná, jako jsou zvyklí z ostatních výdejních míst Zásilkovny,“ uvedla Simona Kijonková, generální ředitelka holdingu Packeta a dodala: „Zákazník si možnost vyzvednutí svého zboží v AlzaBoxu jednoduše vybere přímo v aplikaci nebo na webu tak, jak je zvyklý.“

Vyřízení v řádu hodin

Firmy shodně apelují na klienty, aby své zboží vyzvedávali co nejdříve a uvolnili tak schránky pro další zájemce. Stále jde o nejoblíbenější bezkontaktní a bezpečný způsob vyzvedávání objednávek. Objemově větší sortiment, například ledničky a podobně, se ovšem do AlzaBoxů nevejde. Zákazník je přehledně informován během vyplňování formuláře na webu, zda může schránku pro dodání vybraného sortimentu využít.

AlzaBoxy byly hojně využívané klienty už v době před koronavirovou krizí. Zásilky jsou v nich připraveny v řádech hodin od objednání a otevírají se pomocí kódu, který zákazníci obdrží v sms zprávě. Platit mohou i kartou v terminálu umístěmém přímo ve schránce.

Související