V průběhu března poklesl v Česku objem odeslaných B2B zásilek zhruba o jednu šestinu a o 14 procent se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

Vývoj objemu B2B zásilek
Vývoj objemu B2B zásilek Zdroj: Balíkobot.cz

„Mezi druhým a třetím týdnem v březnu, kdy byla zavedena první opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru, jsme zaznamenali 16procentní propad v objemu odeslaných B2B zásilek,“ potvrzuje Martin Šauer, jednatel služby Balikobot.cz, a dodává: „Na vzorku 1500 klientů Balíkobotu byl první týden v březnu podíl dobírek na celkovém počtu zásilek 67 procent, třetí týden v březnu už jen 53 procent. Celkový objem zásilek přitom postupně roste, ale počet dobírek klesá. Nůžky se rozevírají. Dobírky klesají z mnoha důvodů. Více se důvěřuje e-shopům, lidé se bojí platit hotovostí. Ve sledovaném období se výrazně nezměnila průměrná hodnota dobírky. Změny byly pouze mírné.“

Balíkobot zajišťuje firmám automatickou expedici zásilek a přímé napojení na 24 dopravců - celosvětových, českých i slovenských.

„V úterý 14. dubna 2020, den po Velikonocích, zaznamenal Balíkobot rekord v počtu expedovaných zásilek. Přes naši službu prošlo za jediný den více než120 tisíc zásilek a za měsíc březen přes Balíkobot prošly zásilky na dobírku v hodnotě 686 milionů korun,“ dodává Martin Šauer.

Vývoj objemu zásilek a zásilek s dobírkou
Vývoj objemu zásilek a zásilek s dobírkou Zdroj: Balíkobot.cz
 

Balíkobot spolupracuje například se společnostmi Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zásilkovna, Uloženka, TopTrans, DHL Express, Pošta bez hranic, Slovenská pošta, UPS, TNT, Slovak Parcel Service a Gebrüder Weiss CZ. Také podporuje dalších více než 150 aktivních služeb dopravců, mezi kterými jsou balíkové přepravy, paletové přepravy, odběrná místa, ale i zasílání do celého světa.

Související