V průběhu března poklesl v Česku objem odeslaných B2B zásilek zhruba o jednu šestinu a o 14 procent se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.
„Mezi druhým a třetím týdnem v březnu, kdy byla zavedena první opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru, jsme zaznamenali 16procentní propad v objemu odeslaných B2B zásilek,“ potvrzuje Martin Šauer, jednatel služby Balikobot.cz, a dodává: „Na vzorku 1500 klientů Balíkobotu byl první týden v březnu podíl dobírek na celkovém počtu zásilek 67 procent, třetí týden v březnu už jen 53 procent. Celkový objem zásilek přitom postupně roste, ale počet dobírek klesá. Nůžky se rozevírají. Dobírky klesají z mnoha důvodů. Více se důvěřuje e-shopům, lidé se bojí platit hotovostí. Ve sledovaném období se výrazně nezměnila průměrná hodnota dobírky. Změny byly pouze mírné.“
Balíkobot zajišťuje firmám automatickou expedici zásilek a přímé napojení na 24 dopravců - celosvětových, českých i slovenských.
„V úterý 14. dubna 2020, den po Velikonocích, zaznamenal Balíkobot rekord v počtu expedovaných zásilek. Přes naši službu prošlo za jediný den více než120 tisíc zásilek a za měsíc březen přes Balíkobot prošly zásilky na dobírku v hodnotě 686 milionů korun,“ dodává Martin Šauer.
Balíkobot spolupracuje například se společnostmi Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zásilkovna, Uloženka, TopTrans, DHL Express, Pošta bez hranic, Slovenská pošta, UPS, TNT, Slovak Parcel Service a Gebrüder Weiss CZ. Také podporuje dalších více než 150 aktivních služeb dopravců, mezi kterými jsou balíkové přepravy, paletové přepravy, odběrná místa, ale i zasílání do celého světa.