Slovenská pobočka mezinárodní přepravní společnosti DPD nově svým klientům nabízí webovou aplikaci Můj kurýr, jejímž hlavním cílem je urychlit odesílání zásilek a jednoduché vrácení zboží do internetových obchodů. Využít ji mohou rovněž soukromé osoby a malé firmy. Aplikaci vyvinula technologická společnost Bootiq, a to včetně cenové kalkulačky, která umožní spočítat cenu za zaslání balíku.

V posledním průzkumu E-ShopperBarometer společnosti DPD až devět procent slovenských respondentů uvedlo, že museli svou poslední zásilku vrátit. A pouze 45 procent z nich považovali nutný postup za jednoduchý, což je hluboko pod evropským průměrem 60 procent.

„Zákazník má právo vrátit zboží bez udání důvodu do dvou týdnů od objednávky. Podle průzkumu se však spoustě lidem zdá jeho vrácení příliš komplikované, a tak raději v e-shopech vůbec nenakupují. Naše aplikace řeší i tuto bariéru, celý proces trvá jenom pár minut,“ hovoří Peter Pavuk, generální ředitel společnosti DPD SK, o možnosti přitáhnout k nakupování na internetu další zákazníky.

Aplikace obsahuje cenovou kalkulačku, která umožňuje spočítat cenu za zaslání balíku.
Aplikace obsahuje cenovou kalkulačku, která umožňuje spočítat cenu za zaslání balíku. Foto: DPD

Aplikace funguje samostatně ve webovém prohlížeči, není ji tedy nutné stahovat do mobilního telefonu či tabletu. Vrácení zboží je v ní stejně jednoduché jako objednávka. „Jde o obrácený princip, aplikace přivolá kurýra, který balík doručí do obchodu k reklamaci,“ vysvětluje Boris Zovčák ze společnosti Bootiq.

V Česku nabízí dopravce aplikaci DPD Kurýr, v níž příjemce vidí pozici kurýra na mapě, může měnit čas doručení, přesměrovat balík na jinou adresu nebo na výdejní místo. Nejedná se tedy pouze o doručení balíku jako takové, ale o celý systém služeb od dobírek až po reklamace.

Související