V Česku, ale i v dalších evropských zemích chybí parkovací místa pro nákladní auta. Ředitelství silnic a dálnic proto hodlá ve střednědobém horizontu investovat jednu miliardu korun do výstavby nových parkovišť, která budou rozdělena do tří skupin. Na velkých parkovištích nebude chybět čerpací stanice, restaurace a místo pro odpočinek. Střední budou mít čerpací stanici a stravovací zařízení. Tyto dvě kategorie jsou určeny pro silniční nákladní vozidla. Naopak na malých parkovištích určených pro osobní automobily řidiči naleznou pouze WC s automatem na nápoje a jídla a místo pro odpočinek.

Parkování v patrech

Alternativní možnost, jak řešit nedostatek parkovacích míst, představila německá firma Abona Deutschland s projektem TruckTower.

Parkovací zařízení má umožnit vícenásobné a efektivní využití standardní parkovací plochy. Podle potřeby a konstrukce lze na takové ploše umístit třikrát až čtyřikrát více vozidel.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci