Aktualizace: vzhledem k současnému vývoji kolem šíření nového koronaviru a zákazu pořádat akce s počtem více než 100 účastníků musíme konferenci Zóna Logistika přesunout na jiný termín. Ten oznámíme podle vývoje v příštích dnech.

 

Další ročník konference Zóna Logistika bude hledat odpovědi na tři stěžejní otázky oboru, který v současnosti prochází obdobím rapidních proměn: Kam logistiku nasměrují umělá inteligence, roboti nebo sofistikované on-line nástroje a jak je zavádět? Jak skloubit šetrnost k životnímu prostředí a výkonnost firmy? Jak v čase rychlých proměn efektivně řídit dodavatelské řetězce?

V industriálním prostoru X10 v centru Prahy vystoupí zástupci firem jako Alza, Košík.cz, Budvar, Coca-Cola, Siemens, Penny, Microsoft, ViaPharma, MailStep, Bibloo, SmartWings a dalších.

Hlavní technologické trendy

Mezi technologie, které by firmy měly pozorně sledovat, rozhodně patří umělá inteligence. Výzkumníci poradenské společnosti Gartner ji zařadili mezi pět klíčových technologických trendů současnosti. AI proměňuje řadu oborů, což platí také o logistice. I proto bude umělá inteligence jedním z hlavních témat konference Zóna Logistika 8. dubna v Praze. 

Do tajů AI diváky zasvětí technologický šéf českého a slovenského Microsoftu Dalibor Kačmář a o zkušenostech s využitím pokročilých algoritmů a strojového učení v logistickém provozu promluví ředitel e-shopu Košík.cz Tomáš Jeřábek a teamleader datových analytiků Alza.cz Martin Fridrich. 

V rámci debaty „technologie na tahu“ pak vystoupí například ředitel logistiky distributora léčiv Via-Pharma Jan Novák, technologický ředitel firmy Mailstep Martin Maro, produktový trenér Linde Material Handling Martin Řehák nebo jednatel softwarové společnosti K2 atmitec Pavel Motan.

Strategické proměny

Jak v čase rychlých proměn efektivně řídit dodavatelské řetězce? To bude tématem dalšího bloku, v němž vystoupí Petr Bartoň ze SmartWings a Zuzana Krajová z Trans.eu s přednáškou na téma „jak šetří náklady nízkonákladový gigant“, Pavel Pánek z Budějovického Budvaru vysvětlí, jaké dopady má zavedení automatizace intralogistiky na dodavatelský řetězec pivovaru, Peter Árva z Bibloo popíše, jak probíhala integrace logistiky dvou e-shopů, Aliaksei Siparau ze Sportisima bude mluvit o tom, jak se známý obchod se sportovním vybavením vypořádal s výzvami omnichannel prodeje, a Tomáš Kubza z Penny se zaměří na využití principů cirkulární ekonomiky v logistice obchodního řetězce.

Logistika eko i eko

Stále výraznějším celospolečenským tématem se stává ekologie a udržitelnost. Pro komerční sektor je ale stěžejní hlavně ekonomická stránka provozu. Že si tyto dvě polohy nemusí odporovat, ukáže další sekce konference. 

V ní vystoupí například zástupci společnosti Mattoni 1873, kteří popíšou, jak využít železniční nákladní přepravu pro rychloobrátkové zboží, Robert Sgariboldi ze 108 Agency vysvětlí, kdy jsou sklady skutečně ekologicky šetrné a kdy se jejich nájem vyplatí, a šéf logistiky Alza.cz Lukáš Baudyš vylíčí, jaké ekologické a ekonomické dopady má šetrné obalové hospodářství na provoz největšího českého e-shopu.

O dalších aspektech udržitelné logistiky budou následně diskutovat Jan Turek z Coca-Cola HBC, Jiří Pohl ze Siemensu, Vlado Volek z obalového institutu SYBA nebo Jakub Kodr z developerské společnosti CTP.

Nejlepší logistické počiny roku

Mezi tematickými sekcemi proběhne také vyhlášení soutěže Impuls Logistika o nejlepší logistické projekty, produkty a služby Česka za rok 2019. Letos dorazil rekordní počet téměř 50 přihlášek.

Mediálními partnery konference Zóna Logistika jsou Hospodářské noviny, Ekonom, Logistika, Moderní řízení, Packaging Herald, TechMagazín, Robotic Journal a Dopravní noviny. Komerčními partnery jsou 108 Agency, CTP, Dallmeier, Trans.eu, Linde Material Handling a K2 atmitec.

 

ZÓNA LOGISTIKA 2019

 

Související