Několikahodinové show ve staré přístavní čtvrti města na Labi uvedlo nejen řadu novinek, které brzy budeme potkávat ve skladech a logistických centrech, ale také vize, s nimiž se firma pohybuje vpřed. Podle Christiana Erlacha, člena představenstva Jungheinrichu pro obchod a marketing, lze tyto vize shrnout do následujících čtyř konceptů: elektrický pohon s využitím lithium-iontových zdrojů, digitalizace a propojení spolu chytrou výrobou a internetem věcí, automatizace zahrnující autonomní AGV vozíky a bezpečnost zajišťovaná asistenčními systémy.

Elektrická kultura s li-ion bateriemi

Jungheinrich už dnes vyrábí většinu vozíků na elektrický pohon a tento směr chce ještě prohloubit. A vedle klasických olověných akumulátorů se zaměřuje stále více na moderní li-ionky. Aby v budoucnu nenarazil na nedostatek baterií způsobený vysokou poptávkou, založil ve spolupráci s Triathlon Holding vlastní podnik na jejich výrobu s názvem JT Energy Systems. Nová firma bude vyrábět vedle li-ion baterií také nabíječky.

V souladu s tímto trendem prezentoval výrobce v Hamburku mezi jinými elektrickými vozíky i koncept vysokozdvižných vozíků s protizávažím P30i, vysokonapěťových strojů s lithium-iontovými bateriemi.

4 koncepty

Vizi představenou v Hamburku lze shrnout: elektropohon s li-ion bateriemi; digitalizace, propojení, chytrá výroba a internet věcí; automatizace s AGV vozíky; bezpečnost s asistenčními systémy.

Podle Christiana Erlacha, člena představenstva Jungheinrichu pro obchod a marketing, je tento elektrický vozík "game changer", neboť poskytuje výkon a jízdní vlastnosti stroje se spalovacím motorem. Například rychlost zvedání je podle výrobce u P30i o 25 procent vyšší než u klasických elektrických vozíků. Stroj je navržen i pro venkovní použití, pohání ho dva elektrické motory a trvale zabudovaná li-ion baterie umožňuje práci vozíku až ve třech směnách. Řidič má k dispozici velký prostor v kabině oddělené od rámu a vybavené klimatizací.

Powerbanka pro manipulační techniku

V elektrifikovaném světě může být problémem dostatek energie. Když se o polední pauze všechny vozíky sjedou k rychlonabíječkám, začne docházet k tak vysokým odběrům, že je slabší elektrická síť nezvládne. Získat silnější připojení od rozvodného závodu nemusí být vždy snadné, někdy ani není možné a vždy je to nákladná záležitost. Co tedy dělat, když hrozí, že vypadnou pojistky?

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci