Balíkoví doručovatelé hledají cesty k ekologičtějšímu doručování zejména v centrech velkým měst. Stále častěji se při tom obracejí k dodávkovým vozidlům poháněným elektřinou. V České republice například zkoumá možnosti elektropohonu přepravní firma DPD. V současnosti testuje novou elektrickou dodávku Renault Kangoo Z.E. a v blízké době hodlá vyzkoušet schopnosti většího modelu Master Z.E. stejné značky. Test probíhá po dobu jednoho měsíce v ostrém provozu a DPD sleduje řadu technických i užitných parametrů i pracovní komfort řidiče.

Renault Kangoo Z.E. je sériově vyráběná elektrická dodávka. Model se vyrábí ve dvou délkových provedeních s maximální přepravní kapacitou až 4,6 m3, přičemž delší z provedení lze uspořádat také jako pětimístný vůz. Renault Kangoo Z.E. je vybaven baterií o kapacitě 33 kWh, která mu má umožnit dojezd až 230 kilometrů podle normy WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure).

DPD do svého vozového parku zařazuje zejména vozidla splňující nejnovější emisní normy a usiluje o co největší zastoupení vozů s alternativním pohonem. V současnosti má v provozu 12 elektrických vozidel a 38 automobilů s pohonem na stlačený zemní plyn CNG. Zařazení ekologických modelů je součástí dlouhodobé strategie DPDgroup - DrivingChange s cílem výrazně omezit uhlíkovou stopu a zbývající emise CO2 plně kompenzovat. K doručování firma využívá také elektrokola a nedávno zapojila do ulic Prahy pěší kurýry.

„Uhlíková neutralita je klíčovou součástí naší vize,“ uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD. „Zákazníkům také čím dál více záleží nejen na tom, aby zboží, které kupují, bylo udržitelné, ale také jakým způsobem probíhá jeho přeprava. Soustavně proto rozvíjíme své ekologické aktivity a zavádíme řadu chytrých řešení. Věřím, že elektrické vozy Renault nabízejí parametry, které naši zákazníci požadují a obstojí v našem náročném provozu.“

Související