Společnost FM Logistic se koncem loňského roku zařadila mezi firmy, které v Česku využívají delší kamionové soupravy, jež vyžadují speciální povolení. Zatímco běžný tahač s návěsem měří obvykle 16,5 metru, takzvaný road train (nebo také gigaliner) má za návěsem ještě připojený přívěs a měří přes 25 metrů (souprava ale může jezdit i v jiné kombinaci a délce).

Hlavní výhodou road trainu je to, že uveze až o polovinu nákladu více než standardní souprava. Podle studie asociace autovýrobců ACEA díky tomu uspoří na jednotku nákladu 15 procent CO2 a 14 procent paliva.

Pro silniční vlak platí určitá pravidla. Jeho nasazení na české silnice podléhá schválení ministerstva dopravy a Policie České republiky. Legislativa umožňuje pohyb soupravy pouze po stanovené trase na dálničních tazích a krátký sjezd. Proto se dlouhé kamiony většinou využívají pro pravidelné přepravy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci