Výrobce manipulační techniky Linde Material Handling představil na začátku listopadu nedaleko Berlína novou generaci čelních vysokozdvižných vozíků Linde H20 až H35. Novináři testovali stroje se spalovacím motorem na trati pokryté bahnem a kamením. Vozíky se s náročným terénem elegantně vyrovnali, a to včetně jízdy pozadu.

Nový vývoj, nový koncept

Z koncepčního hlediska jde o novou fázi vývoje, kdy končí dřívější dělení na vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem a elektrickým pohonem. Všechny čelní vozíky Linde o nosnosti 1,2 až 5 tun se už budou vyrábět jen na základě unifikovaného modulárního konceptu.

Vývoj stroje probíhal několik let a zcela od začátku. Podle Stefana Prokosche, viceprezidenta pro produktový management průmyslových protizátěžových vozíků z Linde MH, se tak svým způsobem nejedná o novou generaci, ale kompletně nový vozík. Výsledkem je i to, že se skládá z o pětinu méně součástek než předchozí verze.

Jeho síla ale spočívá především v tom, jak je připravený na budoucí požadavky na digitalizaci intralogistiky. Vozík je vybaven síťovou konektivitou a data získaná během provozu putují na centrální evropský cloudový server výrobce, ke kterému mají přístup oprávnění zákazníci a obchodní partneři. Data je možné zpětně stahovat a zpracovávat. Tímto způsobem bude možné bezdrátově provádět aktualizace softwaru vozíku nebo aktivovat různé funkce, jako například zobrazování hmotnosti nákladu nebo snížení maximální rychlosti.

Přínosy široké konektivity se už nyní projevují v oblasti servisu, například možností diagnostiky na dálku či prediktivní údržby.

"Kdykoliv v budoucnu budeme mít možnost vozíky přizpůsobit měnícím se potřebám zákazníků. A to v průběhu jejich celého životního cyklu. Dokonce budeme moci vozíky přizpůsobit i takovým potřebám, o nichž dnes ještě ani nevíme," uvedl Stefan Prokosch.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci