Internetový obchod Alza.cz provozuje kolem stovky balíkomatů a do Vánoc k nim chce přidat přibližně ještě jednou tolik. Celkem jich bude mít v Česku 125, 50 na Slovensku a 25 v Maďarsku. Připravuje se tak na hlavní, předvánoční sezonu, kdy volí až tři čtvrtiny zákazníků osobní odběr. "AlzaBoxy patří vedle kamenných poboček k nejoblíbenějším způsobům vyzvednutí," uvedl ředitel expanze a facility on-line obchodu Jan Moudřík.

Během loňského roku si do balíkomatů Alzy nechali lidé doručit zboží téměř za 600 milionů korun a toto číslo každoročně stoupá. Část AlzaBoxů se zaváží v tzv. same day, tedy už v den objednání zboží. Nyní tato služba funguje v Praze a ve středních Čechách a do budoucna se plánuje další rozšíření. Ostatní boxy se zavážejí do druhého dne od objednání. Příští rok pak Alza plánuje rozšíření sítě "minimálně v řádu dalších stovek kusů".

Od loňska má svoji síť balíkomatů také dvojka českého e­-commerce, Mall.cz. Ta je převzala od polské společnosti InPost, která se z českého trhu stáhla. V současnosti Mall provozuje 82 balíkomatů a do konce roku jich chce přidat dalších pět. "V příštím roce pak plánujeme v ČR rozšířit počty Mall Boxů v řádu desítek. Aktuálně je máme i na Slovensku," uvedl Libor Hudeček, last mile chief officer společnosti Mall Group.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci