K nárůstu komerční přepravy ve městech přispívá z velké části rozvoj prodeje po internetu, který v posledních letech meziročně stoupal ve dvojciferných číslech. Jde například o klasické e-shopy, rozvozy jídel, ale i on-line taxislužby. Nový logistický projekt Liftaga staví na tom, že tento boom bude v dalších letech nejspíš pokračovat. A pokud by se podařilo lépe vytížit současné dopravce, ulice měst by už další rozvozové vozy nezahlcovaly v takové míře.

"Chceme se dostat ke skutečnému sdílení. Cílem je, abychom dokázali řidiče vytížit z různých zdrojů; pokud na to mají licenci, schopnosti a auto, aby mohli vozit všechno od zboží přes lidi po jídlo, protože zdroje poptávky po přepravě se během dne doplňují," říká Ondřej Krátký, ředitel a spoluzakladatel Liftaga.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci