Balíky většinou odesílají firmy, občas to ale potřebuje i soukromá osoba. Jaké má možnosti? Problematikou se zabývá diplomová práce Františka Tůmy, kterou její autor završil v letošním roce své studium na Vysoké škole ekonomické v Praze. Z práce jsme se svolením autora použili důležité informace a doplnili je o aktuální vývoj v podobě nového poskytovatele služeb.
Na českém trhu působí řada poskytovatelů expresních, kurýrních a balíkových služeb. Většina z nich se orientuje především na trh B2B, díky rostoucí e-commerce se rozvíjí i oblast B2C a jen menší část z nich poskytuje také služby C2C, kde má ovšem velký podíl Česká pošta.
Praktické porovnání služeb některých poskytovatelů však ukázalo značné rozdíly mezi nimi. Zkušební balík se stejnými parametry a s vyzvednutím u odesílatele na okraji malého města putoval na adresu v centru Prahy. Sledovaly se cena přepravy, rychlost doručení, služby a komunikace s firmou, respektive jejím kurýrem.
Srovnávací portály lidé znají málo
Nejvyšší ceny měly globální firmy DHL, UPS a FedEx, které se však soustřeďují na mezinárodní expresní přepravu, balíkoví dopravci nabízeli doručení za částky, které se pohybovaly v rozmezí od 100 do 200 korun. Ještě výhodnější ceny nabízely srovnávací portály, které však podle dalšího šetření využívá jen jeden z deseti odesílatelů.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách