Na českém trhu působí řada poskytovatelů expresních, kurýrních a balíkových služeb. Většina z nich se orientuje především na trh B2B, díky rostoucí e-commerce se rozvíjí i oblast B2C a jen menší část z nich poskytuje také služby C2C, kde má ovšem velký podíl Česká pošta.
Praktické porovnání služeb některých poskytovatelů však ukázalo značné rozdíly mezi nimi. Zkušební balík se stejnými parametry a s vyzvednutím u odesílatele na okraji malého města putoval na adresu v centru Prahy. Sledovaly se cena přepravy, rychlost doručení, služby a komunikace s firmou, respektive jejím kurýrem.
Srovnávací portály lidé znají málo
Nejvyšší ceny měly globální firmy DHL, UPS a FedEx, které se však soustřeďují na mezinárodní expresní přepravu, balíkoví dopravci nabízeli doručení za částky, které se pohybovaly v rozmezí od 100 do 200 korun. Ještě výhodnější ceny nabízely srovnávací portály, které však podle dalšího šetření využívá jen jeden z deseti odesílatelů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později