Na českém trhu působí řada poskytovatelů expresních, kurýrních a balíkových služeb. Většina z nich se orientuje především na trh B2B, díky rostoucí e-commerce se rozvíjí i oblast B2C a jen menší část z nich poskytuje také služby C2C, kde má ovšem velký podíl Česká pošta.

Praktické porovnání služeb některých poskytovatelů však ukázalo značné rozdíly mezi nimi. Zkušební balík se stejnými parametry a s vyzvednutím u odesílatele na okraji malého města putoval na adresu v centru Prahy. Sledovaly se cena přepravy, rychlost doručení, služby a komunikace s firmou, respektive jejím kurýrem.

Srovnávací portály lidé znají málo

Nejvyšší ceny měly globální firmy DHL, UPS a FedEx, které se však soustřeďují na mezinárodní expresní přepravu, balíkoví dopravci nabízeli doručení za částky, které se pohybovaly v rozmezí od 100 do 200 korun. Ještě výhodnější ceny nabízely srovnávací portály, které však podle dalšího šetření využívá jen jeden z deseti odesílatelů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci