Ostrovský závod se v rámci koncernu Witte stal první továrnou, která nasadila autonomní vozíky v praxi. Stroje Toyota vyjely na první zkušební trasu zásobující výrobní linky v tovární hale letos v lednu. Předcházelo tomu několikaměsíční období intenzivního hledání a vybírání nejlepšího řešení pro konkrétní podmínky závodu. Protože nikde v koncernu podobnou automatizaci v reálném provozu dosud nevyužívali, muselo se začít opravdu od začátku.

Ve Witte nejprve zvažovali nasazení vozíků s laserovým naváděním, nakonec však zvolili klasičtější řešení s vodicí magnetickou páskou na podlaze. Důvodem byla jednoduchost a především rychlost implementace autonomní přepravy, která byla klíčová.

Pro zahájení zkušebního provozu továrna vybrala kratší okruh, ovšem i ten měl již od začátku přinášet určitou přidanou hodnotu. A zavádění zkušebního projektu muselo odsýpat.

30 %

Takový podíl interních přeprav nyní pokrývají automatické tahače.

Novou techniku musí někdo prosadit

"Hodně nám záleželo na krátkých dodacích lhůtách, aby vše běželo během čtvrt či půl roku, a ne třeba až za rok či dva," vysvětluje Štěpán Červenka, který má zavádění a provoz autonomních vozíků v ostrovském závodě na starosti. "Rozvoj závodu je tak rychlý, že za rok bude možná zapotřebí něco jiného. A samozřejmě jsme hleděli také na cenu a přidanou hodnotu."

Štěpán Červenka zdůrazňuje, že v každé firmě, která automatizační prvky zavádí, musí být vždy nějaká osobnost, která se o nové řešení zasadí. "U nás tuto roli sehrál náš ředitel Michal Hornák, který se o rozvoj automatizovaného zásobování výroby zasazoval od samého počátku."

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci