Firmu StreetScooter založili v roce 2010 Achim Kampker a Günther Schuh jako soukromou společnost určenou pro výzkum elektromobility RWTH Aachen University. Později se z ní stala nezávislá firma a v roce 2014 ji koupila společnost Deutsche Post DHL. Ta nedávno pustila do provozu elekrododávku od své dceřiné firmy StreetScooter s pořadovým číslem 10 tisíc. Navíc má 12 tisíc kol a nákladních tříkolek na elektřinu a provozuje 13 500 nabíjecích stanic, což dělá z DP DHL největšího soukromého provozovatele infrastruktury pro dobíjení elektromobilů v Německu a možná i v Evropě.

StreetScooter vyrábí modely Work Box a Work L Box a s Fordem ještě větší dodávku Work XL. Jejich maximální rychlost je 85 až 90 km/h, čas dobíjení se pohybuje v rozmezí 4,5 až 13 hodin a dojezd 113 až 200 km. Přestože tyto charakteristiky stále značně zaostávají za běžnými vozy, Německá pošta pokračuje v rozšiřování své flotily StreetScooterů a do roku 2025 chce pomocí elektropohonu provést až 70 procent všech doručení. Do roku 2050 pak má být celá logistika DP DHL uhlíkově neutrální.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci