Německá společnost Still vyvinula a v náročném provozu papírny Lünewell v městečku Lüneburg nedaleko Hamburku i otestovala novou generaci čelního vysokozdvižného vozíku RX 60-25/35. Na trhu jej bude nabízet od začátku příštího roku. Cena bude o jedno až pět procent vyšší než u předchozí verze, ale firma slibuje úspory díky nižší energetické náročnosti stroje a lepším jízdním parametrům.

V rámci konstrukční řady si mohou zákazníci vybírat z celkem sedmi modelů se standardní a dlouhou verzí rámu a s variantami zvedacího zařízení teleskopické/HiLo a triplex. Společnost vyvinula také variantu se vzdáleností těžiště břemene 600 milimetrů a tím vyšší zbytkovou nosností, která je vhodná pro přepravu palet podélně, přepravu neskladných a těžkých břemen nebo pro použití s přídavnými zařízeními. Díky svému vybavení může vozík zdvihat náklad až do výšky 7390 milimetrů.

Stroj konstrukční řady RX 60 má vyšší zrychlení, což potvrdily i testovací jízdy, a dosahuje rychlosti až 21 km/h. Rychlou reakci přináší i nová koncepce pohonu se dvěma motory, které firma nabízí ve dvou výkonnostních třídách, aktivní chlazení a zkrácené dráhy přenosu výkonu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci