V logistickém centru firmy Seat vznikl během 26 týdnů projekt, který pomocí aplikace sleduje přesnou polohu každého dílu pro výrobu automobilu. Během přepravy se zatím materiál sleduje pomocí GPS modulu v nákladních autech, brzo ale přijdou na řadu i další druhy transportu.

„Seat má poprvé v reálném čase informace o tocích materiálu, jeho přepravě a spotřebě výrobního materiálu. Informace, jejichž získání dosud vyžadovalo hodiny času a řadu telefonních hovorů, se nyní aktualizují v řádu sekund,“ říká vedoucí projektu David Castilla.

Control tower neboli řídicí věž je ve skutečnosti místnost s videostěnou, která je rozdělená na různé zobrazovací plochy, nepřetržitě ukazuje aktualizované ukazatele, grafy, mapy s trasami, kódy atd. a připomíná “control tower” na letišti.

V řídicím systému se každý den v reálném čase aktualizuje 200 000 klíčových údajů. „Snažíme se sledovat všechno možné, od zásob dodavatele přes události na montážní lince až po dopravní a logistická centra,“ říká David Castilla. Tato data jsou zároveň základem pro používání prediktivních nástrojů, které pomáhají předcházet problémům ještě dřív, než k nim dojde.

Jedním z cílů pro blízkou budoucnost je zkrácení dodacích lhůt od okamžiku objednání vozidla. „Zákazníci budou součástí plánovacího procesu a mohou dokonce požádat o změnu barvy, než dojde k nalakování karoserie, nebo o zařazení specifických dílů do jeho výbavy,“ vysvětluje Enric Martí, který je ve společnosti Seat odpovědný za logistiku.

Jak funguje logistika 16 milionů dílů denně

Mezi cíle ambiciózního projektu patří také optimalizace tras při přepravě materiálu. To má umožnit aplikace, která ukazuje polohu nákladních vozidel, umožňuje interakci s jejich řidiči v reálném čase a poprvé poskytuje prediktivně stanovenou dobu příjezdu.

V budoucích fázích projektu bude aplikace zahrnovat také nové nástroje pro předpověď počasí, které umožní nabídku alternativních tras a zkrácení doby jízdy.

Tato aplikace byla zařazena do užšího výběru pro Inovační den SEAT, který prezentuje a oceňuje nejlepší projekty zaměstnanců společnosti. „V této fázi dokážeme s velkým předstihem úspěšně předvídat požadavky výroby. Pro zákazníky to znamená bezprostřední přínosy. Můžeme jim například zaručit termín dodání, jelikož přesně víme, že díly pro jejich vůz budou v plánovaný den výroby k dispozici,“ vysvětluje vedoucí projektu.

Související