Objížďky, kolony i nekvalitní povrch na dosud nezrekonstruovaných místech spojnice Prahy a Brna bude v letošním roce provozovatele nákladních vozidel stát dvě miliardy korun, uvádí na základě propočtů společnost Shipvio

"Působí mi to maximální ztráty a škody. Stojí mě to čas, stojí mě to peníze. Rozbíjí mi to auta a tak je musím častěji dávat do servisu. Pořád mi tam někdo stojí, je to celé špatně,” uvádí dopravce Michal Šonda.

Ztráty dopravcům nikdo nenahradí, přitom musí platit za jízdu po dálnici mýtné poplatky ve výši 5 až 10 korun za kilometr.

Jízda po rekonstruované dálnici je nejen pomalejší a spálí se při ní více paliva, ale vozidla se na špatném povrchu ještě neopravených částí rychleji opotřebovávají. Firmy musí platit řidičům navíc řadu hodin strávených dlouhým čekáním v kolonách. Problémem je v mnoha případech i nemožnost zaručit včasnost dodání zásilky, neboť dopravce musí kalkulovat se nepředvídatelným zdržením. Také to brání plnému využívání vozidel.

 

Související