Prodej nových elektromobilů na českém trhu v prvním pololetí stoupl o pětinu na 324 aut s čistě elektrickým pohonem. Prodej aut s hybridním agregátem kombinujícím spalovací motor s elektromotorem vzrostl o 93 procent na 3674 vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

U hybridů přitom šlo v naprosté většině o klasické hybridní vozy, které se dobíjejí za jízdy. Počet tzv. plug-in hybridů dobíjených ze zásuvky elektrické sítě se snížil o 23 na 128 prodaných aut.

Prvenství mezi elektromobily od ledna do konce června získal Nissan s prodejem 87 aut, následují značky BMW a Volkswagen, které prodaly shodně 66 vozů. Na dalších místech skončily Hyundai (40) a Tesla (36).

Mezi hybridy kraluje Toyota s 1933 prodanými vozy, ke kterým dalších 221 aut přidala její luxusní odnož Lexus. Hybridy tvoří v Evropě 95 procent prodejů Lexusu. Značce se v Česku v porovnání s vývojem celého trhu dařilo, když rostla o více než čtvrtinu. Trh naopak zaznamenal desetinový pokles.

"Značka Toyota v prvním pololetí pokračovala v růstu, za kterým stojí především široká nabídka letos uvedených nových modelů a stále rostoucí obliba hybridního pohonu, který tvoří již 40 procent našich prodejů," uvedl prodejní manažer Toyoty ČR Jiří Maláček.

Nejvyužívanějším palivem je stále benzin, jehož podíl překročil 70 procent, prodej naftových vozů tvořil 27 procent trhu a následují vozy na CNG. Celkově se v Česku v pololetí prodalo 128 498 osobních aut.